Френският доставчик на автомобилни части Faurecia заяви, че проектът му за разработване на нови поколения резервоари за водород е получил финансова подкрепа от 213 млн. евро от Европейската комисия (ЕК) като част от програмата Hydrogen IPCEI, съобщава Ройтерс.
Проектът на Faurecia предвижда да се разработят нови поколения водородни резервоари, както газообразни, така и течни, до края на 2027 г.
Faurecia, част от групата Forvia, създадена след сливане с германската компания за автомобилни части Hella, добави, че производството ще започне през 2024 г. в нейния завод в Алонжуа, в региона Бургундия-Франш Конте, като планът предвижда там да се произвеждат над 100 хил. резервоара годишно.
Symbio, съвместно предприятие между Faurecia и Michelin, също развива водороден проект, който чака одобрение от ЕК, добавят от Faurecia.
Анализаторът на ODDO BHF Микаел Фундакидис заяви, че съобщението на Faurecia, както и новината за подобен проект на Plastic Omnium от миналата седмица, потвърждават ангажимента на френските производители на оригинално оборудване относно водородните горивни клетки, които се очаква да бъдат бъдещето на тежкотоварния транспорт.
През юли ЕК упълномощи 15 държави членки от Европейския съюз (ЕС) да осигурят публично финансиране до 5,4 млрд. евро по програмата за проекти от общ интерес в подкрепа на развойната дейност и внедряването на водородни технологии в региона.
Други френски компании като Gaztransport & Technigaz и McPhy Energy също са получили средства за разработване на гигафабрики за водородни проекти като част от схемата IPCEI.
ЕК обеща да увеличи финансирането в подкрепа на водорода, гориво, което може да се произвежда с помощта на възобновяема енергия и което може да замени изкопаемите горива при редица промишлени процеси.