Китайският производител на електромобили Zhejiang Leapmotor Technology Co. набра около 6,3 млрд. хонконгски долара (800 млн. щатски долара) от своето първично публично предлагане (IPO) на борсата в Хонконг, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Концернът оценява предлагането на 48 хонконгски долара на акция, което е долната граница на целевия диапазон. Leapmotor емитира 131 млн. акции при цена съответно от 48 до 62 хонконгски долара всяка.
Листването на базираната в Ханджоу фирма подчертава активизирането на IPO пазара в Хонконг, въпреки че набраните средства от началото на годината все още остават с 80% под тези от същия период на 2021 г., изчислява Bloomberg.
Спадът в стойността на лисванията в азиатския финансов център надхвърля глобалния спад поради редица фактори, включително икономическото въздействие на политиките на Китай за нулева толерантност към коронавируса.
Leapmotor е част от индустрия, която до голяма степен остава извън фокуса на китайските регулатори. Производителите на електромобили се считат за важен компонент от стремежа на страната да електрифицира автомобилния сектор и да постигне по-широката цел за въглероден неутралитет.
Листването на Leapmotor е предшествано от някои „завръщания“ на китайски електромобилни концерни на родния пазар, след като емитираха акции в други страни, предимно в САЩ. Li Auto Inc. и XPeng Inc. набраха през 2021 г. около 3,8 млрд. долара чрез своите листвания в Хонконг, след като компаниите бяха принудени да търсят алтернативни борси, за да избегнат делистване. В същото време Nio Inc., друг китайски производител на електромобили, избра да дебютира на тази борса през март без да набира средства.
Leapmotor планира да използва приходите от IPO-то за разширяване на бизнеса си и за популяризиране на марката, изтъкват източниците. Петима основни инвеститори, включително Zhejiang Industrial Fund и Jinhua Industrial Fund, са се договорили с ръководството на компанията да закупят акции на стойност около 308,5 млн. долара.
Основният фокус на Leapmotor пада върху пазара на електромобили от среден до висок клас с ценови диапазон от 150 000 до 300 000 юана (21 146 - 42 292 долара). Сегментът се очаква да отчете най-бърз растеж до 2023 г.
Leapmotor успя да достави 43 748 автомобила през 2021 г. и 51 994 броя през първата половина на тази година.
JPMorgan Chase & Co., China International Capital Corp., Citigroup Inc. и CCB International Holdings са съвместни поематели на листването на Leapmotor. Акциите на концерна трябва да започнат да се търгуват на 29 септември.
преди 2 години До: evlogi ... Чайниците освен в електромобили , инвестират сериозно и във ВЕИ и съхранение на енергия . И дори и с "въглищарски ток" , пак е по-ефффтино откъм СО2 , заради високото КПД на електромоторите пред ДВГ ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години E, при положение,че 65% от електроенергията в Китай се произвежда от въглища, и се планират още 270 гв тец-ове, не ми прилича електрификацията на автомобилният парк да допринесе кой знае колко за намаляването на въглеродните емисии на Китай... отговор Сигнализирай за неуместен коментар