Американският производител на чипове Nvidia Corp. представи новата си изчислителна платформа, известна като DRIVE Thor, която ще централизира автономното и асистирано шофиране, както и други цифрови функции, включително развлекателните приложения в автомобила, съобщава Ройтерс.
Nvidia, основен играч на пазара на чипове и изкуствен интелект, се насочва към автомобилния бизнес, който се превръща в ключов сегмент за растеж на компанията.
Дани Шапиро, ръководител на автомобилния бизнес в Nvidia, заяви, че DRIVE Thor ще може да замени редица чипове и кабели в превозното средство и ще намали цената на системата, въпреки че не предостави конкретни цифри относно спестените разходи.
„Можете да си представите огромните спестявания по отношение на разходите, по отношение на намаленото окабеляване, по отношение на намаленото тегло, по отношение на намаленото потребление на енергия като цяло“, изтъкна Шапиро по време на пресконференция.
Някои автомобилни концерни вече работят по проектирането на свои собствени чипове, за да получат по-голям контрол и да ограничат разходите.
Cruise, звеното за автономно управление на General Motors, заяви преди седмица, че е разработило чипове, които да бъдат внедрени до 2025 г. В момента компанията използва продукти на Nvidia.
Първият клиент на DRIVE Thor, обявен от Nvidia, е ZEEKR, електромобилната марка на китайската Geely.
Шапиро заяви, че сегашната компютърна система, наречена DRIVE Orin, ще бъде използвана в новия интелигентен SUV на китайската автомобилна компания XPeng и китайския стартъп за автономни технологии QCraft.
Наложената от САЩ забрана за износ на някои от най-модерните чипове на Nvidia за центровете за данни в Китай обаче хвърля сянка върху сигурността на достъпа на китайските клиенти на компанията до нейните технологии.
„Има много компании, които вършат чудесна работа, правят неща, които ще бъдат от полза за човечеството и ние искаме да ги подкрепим“, коментира Шапиро, добавяйки: „В случаите, когато имаме продукт за център за данни, който се сблъсква с някои ограничения за износ, ние работим с тези китайски клиенти, за да предложим подходящ алтернативен продукт“.