Марката на френската автомобилна група Renault, насочена към масовия пазар, Dacia, планира да продължи да предлага коли с двигатели с вътрешно горене толкова дълго, колкото е възможно, фокусирайки се върху водачите, които не желаят да закупят електромобил, заяви главният изпълнителен директор на бранда Денис льо Вот, цитиран от Ройтерс.
Въпреки че компанията майка планира да стане изцяло електрическа компания през 2030 г., Dacia ще запази възможността да реализира процеса по електрификация на продуктовата си гама едва до 2035 г., когато продажбата на нови конвенционални автомобили в Европейския съюз (ЕС) ще бъде забранена.
„Renault ще настоява да бъде лидер при електрическото задвижване, а това крие рискове“, изтъква Льо Вот. „Това е и причината, поради която Dacia съществува. В зависимост от това колко бързо пазарът преминава към електрически задвижвания и от апетита на клиентите, Dacia е тук“, добавя той.
Dacia предлага само един електрически модел, Dacia Spring, който представлява 12% от продажбите на компанията.
Докато продължава да залага на малки двигатели, задвижвани от изкопаеми горива и втечнен петролен газ, които съставляват една трета от продажбите на марката, Dacia планира да предложи първия си хибриден модел през 2023 г.
Renault, който беше пионер заедно с партньора си в алианса Nissan в сектора на електромобилите преди десетилетие, наскоро беше детрониран от компании като Tesla.
В опит да се възстанови на този пазар Renault ще разкрие по-късно тази есен своя план за обособяване на отделни звена за електрически превозни средства и автомобили с двигатели с вътрешно горене.
През май компанията обяви, че двете бизнес звена, които ще се образуват в резултат на планираното разделяне на производството на електрически и конвенционални превозни средства, може да наемат 10 хил. служители до 2023 г.