Звеното на германската автомобилна група Volkswagen AG за производство на тежкотоварни превозни средства, Traton, обяви, че някои от неговите филиали отписват активи в Русия – ход, който ще доведе до загуба от 550 млн. евро, съобщава Ройтерс.
MAN Truck & Bus SE и Scania AB, дъщерни дружества на Traton, продават своя търговски бизнес в Русия на местни партньори. Отделно, Scania се отказва и от местния си финансов бизнес.
Според Traton очакванията са трансакциите, които все още изискват регулаторно одобрение, да бъдат завършени през първото тримесечие на 2023 г.
„Поради прякото въздействие на войната в Украйна отписванията на активи и допълнителните разходи от 113 млн. евро вече бяха отчетени през първата половина на 2022 г.“, посочват от Traton.
Този ход не оказва влияние върху перспективите на Traton за маржа на оперативната печалба, както и върху нетния паричен поток за 2022 г.
Обявената от президента на Русия Владимир Путин инвазия в Украйна на 24 февруари предизвика вълна от санкции от страна на САЩ и техните съюзници, както и прекъсвания на доставките.
Изолацията удари особено силно доминирания от чуждестранни компании руски автомобилен сектор, като излизането на въпросните концерни задълбочи кризата в сектора.
„Няколко доставчици все още не са разпродали всичките си запаси, така че в момента те вървят на пазара“, коментира Азат Тимерханов от консултантската фирма „Автостат“. "Но те се изчерпват бързо“, добавя той.
В момента работят само две от над 20 автомобилни фабрики в Русия. Единият завод е собственост на местна компания, а другият принадлежи на китайски концерн, изтъква Тимерханов.
Европейските и повечето азиатски автопроизводители спряха доставките на автомобили, а редица компании от страни, които не са налагали санкции срещу Москва, се сблъскват с логистични затруднения.
През февруари германският производител на камиони Daimler Truck AG обяви, че прекратява сътрудничество с най-големия руски производител на камиони "Камаз" заради руската инвазия в Украйна. Най-големият производител на търговски превозни средства в света реагира на острите критики по отношение на неговия съюз с руснаците, тъй като "Камаз" е не само водещ производител на камиони и автобуси в Русия, но и снабдява руската армия с бронирани превозни средства с тегло няколко тона.
Бившата компания майка на Daimler Truck - Mercedes-Benz Group AG, притежава 15% дял в "Камаз".