Китайският автомобилен производител BYD ще пусне в продажба три модела електрически превозни средства през следващата година в Япония, съобщава Nikkei Asia Review.
BYD, която се изкачи до второ място при глобалните продажби на електромобили, изпреварвана единствено от американската Tesla Inc., ще пусне последователно на японския пазар средноразмерния SUV Модел Atto 3, компактния хечбек Dolphin и седана Seal от януари следващата година. Те ще превърнат BYD в първия континентален азиатски автомобилен производител, предлагащ електрически превозни средства в три различни категории в Япония.
Методът на BYD за навлизане на силно конкурентния японски пазар на електрически леки коли е необичаен за чуждестранен производител, който е склонен предварително да извършва дълбоки проучвания на предпочитанията на потребителите.
Въпреки наличието на сериозна конкуренция в Япония в лицето на традиционни автомобилни гиганти като Toyota Motor Corp., пазарът все още има достатъчно място за налагане на нови електрически модели, които навлизат доста бавно на него, засенчени от конвенционалните и хибридни превозни средства.
Изцяло електрическите модели представляват около един процент от националните продажби на нови автомобили в Япония през 2021 г.
Президентът на BYD Japan Лиу Сюлиен наскоро заяви пред Nikkei, че липсата на достатъчно разнообразие от електромобили е причина за ниския дял на този вид превозни средства в Япония.
Въпреки това той казва: „Вярваме, че е налице нарастващ брой потребители в Япония, които потенциално биха били склонни да закупят електромобил. BYD ще им предостави своите нови електрически модели и мисля, че можем да внесем малко жизненост в японския автомобилен пазар“.
Според Сейджи Сугиура, анализатор в Tokai Tokyo Research Institute, навлизането на BYD в Япония отразява стремежите на китайския концерн да се конкурира с популярните в островната страна масови модели, а не с луксозните превозни средства. „Може би компанията се стреми да подобри своята репутация чрез постигане на успех в Япония, един от най-конкурентните пазари в света“, изтъква Сугиура.
Навлизането на японския пазар с електрически превозни средства е „естествена прогресия“, изтъква Сюлиен, отбелязвайки, че BYD е започнала да прави бизнес в Япония още през 1999 г. Базираната в Шънджън компания започва с доставка на батерии – нейният основен бизнес – за японските компании и оттогава е добавила към своя местен бизнес продукти за слънчева енергия и електрически автобуси.
Стратегията на BYD е да навлезе на пазара на леки автомобили в други държави, след като си изгради добра репутация чрез продажба на електрически автобуси за обществен транспорт.
Тъй като автобусите, за разлика от повечето автомобили, изминават ежедневно големи разстояния, те улесняват доказването на издръжливостта на батериите на компанията, посочва Сюлиен. „Ако електрическите превозни средства могат да служат като обществен транспорт, ние вярваме, че те могат да бъдат популяризирани и като леки автомобили“, добавя той.
Тази стратегия ще бъде следвана от BYD и при навлизането му на японския пазар.
Компанията все още обмисля какви ще бъдат цените на предлаганите в Япония електромобили.