IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

General Motors залага на електромобил на „народна цена“ от 30 хил. долара

Концернът ще пусне на пазара електрическа версия на своя популярен SUV Chevrolet Equinox, който ще се конкурира с Hyundai Ioniq 5 и от Kia EV6

18:30 | 08.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg
Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

General Motors Co. е готов да тества както апетита на потребителите на масовия пазар на електромобили, така и собствената си стратегия за електрификация.

Американската автомобилна компания планира да пусне в продажба електрическа версия на своя популярен SUV Chevrolet Equinox, който ще се предлага след около година при цена от 30 хил. долара, пише Bloomberg.

Превозното средство предлага пробег от около 400 км с едно зареждане на батерията и ще бъде първият голям електромобил на компанията, оборудван с иновативната батерия Ultium – големият залог на GM по отношение на напредъка в електрификацията на своето портфолио от модели, стратегия на стойност 35 млрд. долара.

Главният изпълнителен директор на концерна Мари Бара обеща да електрифицира всички превозни средства до 2035 г. Чрез предлагането на електрическа версия на големия SUV от семейството Equinox, GM ще тества как се представят по-евтините продукти на пазар, който сега е доминиран от луксозни автомобили на цена от 70 хил. долара, и дали батерията Ultium ще повиши рентабилността.

Създаването на електрическо превозно средство за масовия пазар звучи глупаво, като са малко автомобилните производители, които наистина се опитват да пробият там. Батериите са скъпи и могат да заличат печалбите, докато клиентите все още срещат затруднения с достъпа до зарядни станции.

Решението на индустрията е да продава електрически луксозни модели, като средната цена на днешните електромобили се приближава към 70 хил. долара. Дори Tesla, въпреки целия си стремителен растеж, продава автомобили, които започват от близо 50 хил. долара, а главният изпълнителен директор Илон Мъск каза, че все още се работи върху по-достъпен модел.

Това ги поставя извън обсега на повечето американци.

Свиване на цените

И преди GM прави опити да се справи с тези предизвикателства. Той вече продава Chevy Bolt, като наскоро намали цените до по-малко от 30 хил. долара. Компактният размер на автомобила обаче не е толкова привлекателен за повечето американски потребители. Освен това компанията трябваше да изтегли повече от 140 000 електромобила от този модел заради риск от възпламеняване на батерията – гаф, който струваше на GM близо 2 млрд. долара и засегна репутацията на концерна.

Горе-долу по същото време, когато GM пусна Bolt в края на 2016 г., инженерите започнаха да работят върху Ultium. Технологията представлява набор от обикновени батерийни клетки, произведени като част от съвместното предприятие на концерна с корейската LG Energy Solution Ltd., които могат да бъдат групирани и конфигурирани, за да се интегрират в един малък Equinox или в  Hummer. Това дава мащаб на GM и помага за ограничаване на разходите. До есента на 2023 г. Chevy ще продава Bolt и електрическите версии на пикапа Equinox, Blazer и Silverado.

Главният инженер на Equinox Дъг Хулихан казва, че превозното средство предлага два пакета батерии - един за базовия модел и друг за версията с по-голям пробег. И двете намират място в по-големия Chevy Blazer. По-голямата батерия на Blazer също влиза в Cadillac Lyriq, който беше пуснат в продажба това лято. Тези три модела и други бъдещи електромобили също ще споделят електрически двигатели, преобразуватели на въртящия момент и удобства като 17-инчов сензорен екран.

Въпреки индустриалната логика на споделяне на части, базовият модел Equinox може да загуби пари или „просто да завърши на нула“, смята Сам Абуелсамид, анализатор в Guidehouse Insights.

Според Хулихан превозните средства Ultium могат да донесат рентабилност, особено когато обемът нараства и разходите за батерии падат. Освен това батерията ще се доставя от САЩ в завода в Мексико, което трябва да позволи на клиентите да се възползват от федералните субсидии при покупка на електромобил.

„Ние не искаме да излизаме на нула“, казва Хулихан, добавяйки: „Целта ни е да правим пари.“

На GM помага и фактът, че цената на Equinox е доста под средната при предлаганите конвенционални модели. Освен това е много по-евтин от конкурентните електромобили. Ако приемем, че GM постигне целите, които си е поставил, колата ще стигне по-далеч с едно зареждане от базовата версия на Hyundai Ioniq 5 и от Kia EV6, като същевременно ще се предлага при цена, която ще е с поне 10 хил. долара по-малка от тази на двата съпернически модела.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:24 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още