IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

General Motors готви своето голямо завръщане в Китай с акцент върху премиум гамата

Компанията залага на новата платформа за директни продажби Durant Guild, която ще привлича богатите китайски потребители, предпочитащи по-големите и мощни коли

11:23 | 08.09.22 г.
Електрическият Buick Electra. Снимка: Qilai Shen/Bloomberg
Електрическият Buick Electra. Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

General Motors загуби инерция в Китай. Продажбите на водещите марки на американската автомобилна компания Buick, Cadillac и Chevrolet са спаднали с една трета през последните пет години до 1,3 млн. броя, тъй като потребителите се насочват към интелигентни електромобили, произведени от местни концерни като Xpeng, Nio и BYD.

За да върне потребителското внимание към своите марки, GM планира да се насочи към по-заможните клиенти в китайските мегаполиси с внос на нишови, премиум модели, съобщава Ройтерс, цитирайки представители на американския автопроизводител.

Използвайки нова платформа за директни продажби, наречена Durant Guild, компанията проведе серия от събития само с покана, за да покаже възможни продукти и да отвори нов тим шоуруми в градските центрове.

„Durant Guild не е игра за обем, но ако свършим добра работа и продуктите се продават добре, това ще създаде много шум около Cadillac и Chevy и ще помогне на начина, по който хората възприемат нашите продукти и технологии“, изтъква ръководителят на GM за Китай Джулиан Блисет.

Въпреки че отказа да назове кои автомобили ще се продават чрез Durant Guild, той заяви, че има редица премиум модели в САЩ, които в момента не се предлагат в Китай, като изцяло електрическия пикап GMC Hummer или SUV модели от ранга на Chevrolet Tahoe SUV.

Блисет, който работи на китайския пазар от 16 години, изтъкна, че подобни водещи модели биха се вписали добре в общности от потребители в градовете, които са започнали да проявяват интерес към мощни автомобили.

„Има много по-голям апетит към офроуд превозни средства, за да се изследва природата, а това не беше тенденция преди 5-10 години“, изтъква още Блисет.

Durant Guild, която е кръстена на основателя на GM Уилям Дюрант, ще бъде управлявана изцяло от GM и ще стартира официално още този месец.

За да отбележи старта, компанията организира серия от събития само с покана, като първото се очаква в Шанхай в петък.

GM се надява, че чрез използване на модел на продажби и маркетинг, подобен на тези, които следват Tesla и Apple в Китай, ще може да върне популярността на своите модели в страната.

„Това ще има положително въздействие върху нашия бизнес и ще подкрепи плановете ни за растеж в Китай“, споделя Блисет.

GM планира да направи това, без да разчита на традиционните физически дилъри.

Големи традиционни автомобилни концерни като GM, Volkswagen и Toyota, които доминират в епохата на двигателя с вътрешно горене в Китай, вече сериозно изостават от местните играчи при продажбите на електрически превозни средства

Чуждестранните марки, включително Buick и Chevrolet, доминират в Китай от 90-те години на миналия век, като обикновено държат общ дял от 60% до 70% от продажбите на леки автомобили през последните години.

През първите осем месеца на 2022 г. обаче чуждестранните марки могат да се похвалят с едва 52,4% от пазара.

В знак за настъпилите промени продажбите на китайското съвместно предприятие на GM и SAIC Motor (SAIC-GM) се свиват с 4,6% през първите осем месеца на годината в сравнение със същия период на миналата година, докато тези на BYD скачат с 267%.

За GM подобряването на търсенето на марките на компанията в Китай е още по-важно, тъй като компанията се подготвя да пусне ново поколение електромобили в страната, започвайки с Cadillac Lyriq SUV още тази година.

Феликс Уелър, ръководител на Durant Guild, изтъква, че GM е определила три нови типа потребители, които се надява да привлече.

На първо място са любителите на природата, които се интересуват от къмпингуване с преходи и колоездене. След това са ВИП клиентите с успешна професионална кариера, а третата група включва млади шофьори, които карат мощни автомобили.

По отношение на партньора SAIC Блисет посочва, че GM има пълната подкрепа на компанията по отношение на Durant Guild.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:23 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още