Когато електрическите автомобили все още бяха рядкост по германските пътища, търговците на дребно често привличаха клиенти с възможностите за безплатно зареждане на паркингите си.
Но на фона на нарастващия брой електромобили зареждането в търговските вериги все по-често става платено. Тази тенденция вече се следва и от Lidl и Kaufland, както обяви компанията майка Schwarz Group. Групата компании ще въведе в Германия „такса за зелената електроенергия, начислявана от 12 септември 2022 г.", се казва в съобщението, цитирано от DPA.
Тогава всеки киловатчас в точките за зареждане с променлив ток с капацитет на зареждане до 43 киловата ще струва 0,29 евро на киловатчас, а в точките за зареждане с постоянен ток с капацитет на зареждане до 149 киловата - 0,48 евро на киловатчас. На отделни места зареждането със 150 киловата или повече ще струва 0,65 евро.
Слагането на край на безплатното зареждане има за цел да осигури по-нататъшното разширяване и поддръжка на станциите за зареждане. В момента Lidl и Kaufland разполагат с около 1300 точки за зареждане във федералната република. Според тях бумът на електромобилите е ясно забележим при тези станции.
През 2020 г. средно четири електромобила на ден са зареждали батериите си на станция за зареждане на Lidl, а девет автомобила - на такива на Kaufland. До 2021 г. този брой вече се е удвоил и в двете вериги за търговия на дребно. Междувременно концернът за търговия на дребно е регистрирал средно около 15 процеса на зареждане на станция за Lidl и около 20 заKaufland в пиковите дни.
През пролетта проучване на базирания в Кьолн институт за изследване на търговията на дребно EHI показа, че броят на търговците на дребно, които събират такси за зареждане, се е увеличил значително в рамките на една година. Според проучването в рамките на 12 месеца делът на търговците на дребно, които вече начисляват такси за зареждане, е нараснал от 29% на 42%.
Около 26% от търговците все още предлагат на клиентите си намалени цени за зареждане. При 15% от търговците клиентите все още могат да зареждат безплатно. Други 15% предлагат безплатно зареждане за всички (не само за клиентите си).
Ръководителят на проекта на EHI за електрическа мобилност Катрин Клицеш подчерта, че дори и след приключването на проучването „тенденцията за отпадане на безплатното зареждане в германските магазини се е запазила". В същото време обаче капацитетът на новоинсталираните зарядни станции на паркингите в търговските центрове се е увеличавал постепенно. Това дава възможност за зареждане с повече електроенергия за по-кратко време, поясняват експертите на института.
преди 2 години До: hsulevОтиваш за час пазар и стоиш 2 часа да ти се зареди колата :)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: hsulev ... Колко магазина имаш с паркинг пред тях ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години По-хитро е, ако дават купони за зареждане или ваучери, карта..в зависимост от обема покупки, пазариш целия месец за 1000 лева примерно и може да зареждаш безплатно. Въпрос на маркетингова стратегия, аз бих го направил така! отговор Сигнализирай за неуместен коментар