IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германската VDA понижи целогодишната си прогноза за доставките на коли за САЩ

В същото време продажбите в Китай ще нараснат с 9% спрямо предишната прогноза на асоциацията за 3-процентно увеличение

22:16 | 01.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Angel Garcia/Bloomberg
Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Германската Асоциация на автомобилната индустрия VDA понижи прогнозата си за продажбите на пазара на леки коли в САЩ, позовавайки се на нажежената инфлация, растящите лихвени проценти и продължаващите проблеми при веригите на доставки, съобщава Ройтерс.

Групата коригира прогнозата си за доставките на леки коли в САЩ в посока надолу до спад от 7% за цялата година спрямо предишните очаквания за понижение от едва 1%.

За Европа VDA очаква доставките да се свият с 4%, което отговаря на предишната прогноза.

В същото време асоциацията прогнозира 9-процентен ръст за Китай, което представлява повишение в очакванията спрямо предишната оценка за 3-процентно увеличение.

В световен мащаб VDA не очаква промяна спрямо миналогодишните доставки, които възлизат на 71,4 млн. автомобила, което е с 9,2 млн. броя по-малко спрямо данните за 2019 г.

По-рано тази година асоциацията разкритикува плановете на германския министър на икономиката Роберт Хабек за прекратяване на държавните субсидии за плъгин хибридни превозни средства в края на 2022 г.

Според президента на VDA Хилдегард Мюлер този план застрашава разширяването на електрическата мобилност ю и игнорира реалностите относно живота на потребителите в Германия. На фона на „напълно неадекватно развита зарядна инфраструктура“ плъгин хибридите създават доверие сред потребителите по пътя към електрическата мобилност, изтъква Мюлер. „При тях няма опасения относно пробега на дълги разстояния“, добавя още тя.

Два месеца по-късно финансовият министър на Германия  Кристиан Линднер заяви, че страната му няма да подкрепи забраната за продажба на нови леки коли с двигатели с вътрешно горене, която може да влезе в сила от 2035 г. на ниво Европейски съюз (ЕС). Той посочи, че има региони по света, в които електрическата мобилност все още няма да бъде въведена през следващите няколко десетилетия. Според него и след 2035 г. ще има нисши за бензиновите и дизеловите коли, добавяйки, че подобна забрана би била „грешка“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още