Volkswagen AG ще ускори трансформацията си към компанията, предлагаща само електрически превозни средства, но трябва да намери правилния "ритъм", заяви новият главен изпълнителен директор на германската автомобилна група Оливер Блуме по време на среща на международното ръководство в Лисабон, Португалия, съобщава Ройтерс.
По време на първия си ден като ръководител на най-големия автомобилен концерн в Европа по пазарен дял Блуме заяви, че е разработил план от десет точки, който е фокусиран върху теми, включително финансовата стабилност, устойчивостта, фондовите борси и разширение в Китай и Северна Америка.
„Аз съм фен на електрическата мобилност и стоя зад този път... ще запазим сегашния темп и, където е възможно, ще го увеличим“, заяви Блуме, който ръководи и марката Porsche AG.
Volkswagen иска да изпревари Tesla Inc. като най-голям производител на електрически превозни средства в света до 2025 г. и половината от международните му продажби на автомобили да представляват изцяло електрически коли до 2030 г.
Блуме е защитник на синтетичните горива, повдигайки въпроси при назначаването си начело на групата относно това дали той би сменил частично фокуса, защитаван от бившия шеф Херберт Дийс, върху електрическите превозни средства.
Все пак Блуме посочва в интервю за германския вестник Braunschweiger Zeitung в четвъртък, че синтетичните горива остават „предимно тема за Porsche“.
Volkswagen трябва да намери правилния ритъм за стабилна трансформация чрез дефиниране и следване на ясна стратегия, изтъква той в речта си в Лисабон, която беше изпъстрена с препратки към значението на екипната работа.
Според анонимни източници Блуме е бил избран за ръководител на Volkswagen отчасти, защото се смята за по-спокоен и по-ориентиран към консенсус лидер в сравнение със своя предшественик Дийс, който беше известен с радикалните стратегически промени, което в крайна сметка изнерви работническия съвет – голяма сила в корпоративната структура на Volkswagen.
В интервю за Handelsblatt 54-годишният Блуме се опита да разсее опасенията, че двойната работа, която трябва да върши като шеф на Porsche и Volkswagen, ще създаде проблеми, като посочи, че се отказва някои отговорности.
Въпреки това той ще поеме контрола над софтуерното звено Cariad, което беше създадено под ръководството на Дийс и изостава значително от графика. За него Блуме посочи, че може да бъде отворено към партньорства, изтъквайки, че ако съществуват глобални стандарти, няма да е ефективно „да се преоткрива колелото“.