Най-големият китайски производител на електрически превозни средства по обем на продажбите BYD си постави за цел да се разшири на повече от 15 пазара извън Китай, след като изпревари Tesla и други конкуренти у дома, съобщава Nikkei Asia Review.
По-рано този месец компанията обяви, че стартира продажби на дребно в Швеция, Германия, Дания, Израел и Тайланд.
В Китай BYD изпревари Tesla и други конкуренти по пазарен дял в сегмента на електромобилите и плъгин хибридите, чието общо название в страната е превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV). Тази категория сега представлява повече от 20% от продажбите на нови превозни средства в Китай, като пазарът се разширява бързо.
Съперничеството между BYD и Tesla на най-големия автомобилен пазар в света накара китайската компания да подобри значително качеството на своите електромобили.
„Само преди няколко години те бяха на ниво, което не си заслужава да се приема сериозно, но сега са достигнали такова, при което са необходими сериозен напън, за да се забележи нещо, което да изглежда като дефект“, споделя служител на японски автомобилен производител, пожелал да запази анонимност.
Миналия август в Норвегия BYD пусна Tang – първия спортен автомобил на компанията за европейския пазар. Това постави началото на стабилно разширяване на търговската мрежа на автомобилния производител в международен план.
Освен в Европа, BYD започна да настъпва в Азия. Компанията обяви през юли, че ще пусне три електрически модела в Япония, стартирайки през 2023 г. В Тайланд автомобилният производител има планове да построи завод.
BYD планира да изнася произведени в Китай електромобили на тези нови пазари. В Китай воланите са предимно отляво, но BYD ще продава автомобили с десен волан в Япония и Австралия. Компанията също така иска да се увери, че системите за зареждане отговарят на местните стандарти.
За да продължи да отговаря на растящото търсене както в Китай, така и на другите пазари, BYD изгражда монтажни заводи и за съответните компоненти.
В Шанвей, крайбрежен град в провинция Гуандун, компанията вече строи завод за електромобилни части на стойност 25 млрд. юана (3,6 млрд. долара). Обектът се намира близо до международно пристанище, като се предвижда производството да започне през втората половина на 2023 г. с годишен капацитет, достатъчен за покриване нуждите на около 600 хил. превозни средства.
BYD, който е и основен доставчик на батерии за електромобили, се фокусира върху публичния сектор като начин да получи признание за своята марка превозни средства. Износът му покрива редица видове търговски превозни средства като камиони и автобуси.
Компанията твърди, че работи в повече от 400 града в над 70 държави и територии по света.
В същото време износът на леки коли на BYD остава ограничен – през първите седем месеца на годината компанията е изнесла едва 9921 превозни средства, което представлява около 1% от общите ѝ продажби за Китай за този период.
С навлизането на BYD в Европа, Южна Америка, Югоизточна Азия, Близкия изток и другаде, износът на концерна се очаква да нарасне до между 300 хил. и 500 хил. броя през 2025 г., изчислява Hua Chuang Securities.
През март BYD прекрати производството на автомобили, използващи бензин, като продажбите на леки коли надхвърлиха 800 хил. броя за първите седем месеца, надминавайки обемите за цялата 2021 г.
В допълнение към своята серия от електромобили Dynasty тази година BYD пусна Ocean, насочена към по-младите купувачи.
В понеделник концернът отчете нетна печалба за първото полугодие в размер на 3,5 млрд. юана, което надхвърля над три пъти резултата за същото време на 2021 г.