IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Автомобилните системи за разпознаване на пешеходци не са ефективни в тъмното

Нови тестове разкриват голяма разлика в производителността на тези системи сред различните модели и концерни

15:01 | 25.09.22 г.
Снимка: ndrey Rudakov/Bloomberg
Снимка: ndrey Rudakov/Bloomberg

Много от спирачните системи на автомобилите, които концерните използват, за да предотвратят произшествия с пешеходци, не работят добре в тъмното, показват резултати от тестове, публикувани от нестопанската организация Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS).

Групата, подкрепена от застрахователната индустрия, посочва, че 12 от общо 23 седана, средни SUV коли и малки пикапи, участващи в проучването,  са получили „базова“ оценка или изобщо не са достигнали някакъв рейтинг, тъй като не са успели да открият или да спрат навреме пред кукла пешеходец при извършване на нощни тестове, съобщава Ройтерс.

Около три четвърти от смъртните случаи при пешеходците се случват именно през нощта, каза IIHS.

Използвайки като база моделите, предвидени за пазара през 2023 г., IIHS ще изисква превозните средства да получат оценка „превъзходен“ или „напреднал“ при разпознаването на пешеходците през нощта, за да получат рейтинг „Най-безопасен избор +“ от организацията.

IIHS се фокусира върху технологията за откриване на пешеходци, тъй като смъртните случаи, включващи хора, блъснати от превозни средства, рязко нарастват по пътищата в САЩ. Смъртните случаи при пешеходци са се увеличили през 2021 г. до 7342, което е с 13% повече от предходната година и с 80% повече от 2009 г., когато е отчетено най-ниското годишно ниво, сочат правителствени данни.

В САЩ все още няма единен федерален тест или стандарт за ефективност на автомобилните спирачни системи, разпознаващи пешеходците. Няма и федерално изискване за нощно тестване на такива системи, изтъква президентът на IIHS Дейвид Харки.

Институтът установява голяма разлика в производителността на различните системи при автомобилните концерни, като е налице и съществено разминаване между моделите на една компания.

Моделът Pathfinder на Nissan Motor Co. е оценен като „превъзходен“, докато седанът Altima на същата компания не успява да получи оценка от тестовете.

Nissan споделя, че ‚все още разглежда резултатите от проучването на IIHS, включително различните резултати между моделите по отношение на предните светлини.

От своя страна германската група Volkswagen заяви, че нейните превозни средства, участващи в проучването на IIHS, използват единствено радар.

„Убедени сме, че следващите версии на Atlas, Atlas Cross Sport и Tiguan ще се представят по-добре, защото разполагат с камера и радарни сензори и се надяваме, че ще постигнат добра оценка“, изтъкват от Volkswagen.

Японският концерн Toyota посочва, че нейният пикап Tacoma, който също остана без оценка в теста на IIHS, не е оборудван със система, която може да разпознава пешеходци през нощта. Toyota Highlander и Camry получиха най-високи оценки, но тези модели са оборудвани с по-модерна технология за разпознаване на пешеходци.

Toyota не коментира метода на тестване на IIHS.

Осем от общо 12 превозни средства, които нямат рейтинг или са оценени с най-ниския такъв, , имат системи, които са спечелили високи оценки при дневни тестове, посочват от IIHS.

Институтът използва своите тестове, за да накара автопроизводителите да подобрят работата на автоматичните спирачни системи. Харки добавя, че нарастването на броя на смъртните случаи на пешеходци се дължи на множество фактори, включително на скоростта на превозното средство, поведението на пешеходците и нарастващия дял на по-големите, по-тежки, по-високи пикапи и SUV модели.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:01 | 25.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още