Напълно безпилотните автомобили на Waymo качват пътници в центъра на Финикс пет месеца след като компанията, собственост на Alphabet, разшири зоната си на обслужване, за да включи по-гъсто населени и сложни райони на града.
От началото на 2017 г. Waymo тества автомобилите си в няколко крайградски региона извън Финикс, включително Чандлър, Меса, Темпе и Гилбърт. Компанията също така управлява търговска услуга за превоз на пътници, наречена Waymo One, като използва комбинация от превозни средства със и без водачи за безопасност. По-рано тази година компанията разшири зоната си на обслужване, като включи центъра на Финикс.
През миналата година компанията стартира своята програма Trusted Tester, която по същество е ребрандиране на програмата за първи проявили интерес шофьори, която тя провежда в предградията на Финикс. Клиентите, които се интересуват от използването на роботаксито на Waymo, се включват в списък на чакащите и след като бъдат одобрени, подписват споразумения за неразкриване на информация, за да получат достъп до ранните технологии на компанията, предава The Verge.
Тези хора вече могат да се возят в напълно безпилотните автомобили на Waymo в центъра на Финикс. Един от първите пътници, които са се запознали с тези превозни средства "само за шофьори", е кметът на Финикс Кейт Галего, която заяви във видеоклип, изготвен от Waymo, че се надява услугата да направи Финикс „по-приобщаващ град".
В крайна сметка услугата ще се разрасне и ще включва редовни клиенти, които ще могат да говорят публично (и да публикуват в социалните медии) за преживяванията си при използването на автономните превозни средства на Waymo - точно както правят в крайградските райони извън Финикс. Това може да предизвика и някои смущаващи ситуации, като например, когато ван без шофьор на Waymo заседна на кръстовище в Чандлър, което накара компанията да изпрати екип за пътна помощ, за да го репатрира.
Waymo също така е близо до стартирането на услуга за превоз на пътници без шофьори в Сан Франциско и Силициевата долина, въпреки че компанията все още не е получила окончателно одобрение да таксува пътниците за тези пътувания.
Дъщерното дружество на Google подчертава, че е единствената компания, която предлага обществени пътувания в напълно безпилотен режим в няколко различни региона - като "няколко различни региона " е ключовата фраза. Cruise, конкурентна компания, подкрепена от General Motors, предлага платени пътувания без шофьор в центъра на Сан Франциско, макар и само през нощта.
Разширяването на услугата без шофьори на Waymo до Финикс е сигнал за нарастващото чувство на увереност на компанията, че нейните автомобили могат да работят безопасно и ефективно в по-гъсто населени градски среди. Cruise обича да изтъква, че е фокусиран единствено върху гъсто населени градове като Сан Франциско, за да контрастира на подхода на Waymo, който започва в сухи, равнини, слънчеви и по-малко гъсто населени среди като Чандлър. Е, занапред тези критики вероятно ще имат по-малка тежест.