Индийският автомобилен концерн Mahindra and Mahindra Ltd. обяви, че търсенето на неговите автомобили надвишава производствения капацитет, тъй като потребителският интерес към SUV моделите нараства, което от своя страна води до по-висока печалба, съобщава Ройтерс.
Компанията отчете рязък скок на нетната печалба за първото тримесечие, тъй като продажбите нейните лек коли се увеличиха със 74% на годишна база до 149 803 броя. В същото време поръчките достигат 273 000 броя.
„Стартирали сме програми за разширяване на капацитета, но не очаквахме такъв вид търсене“, признава Раджеш Джеджурикар, изпълнителен директор на компанията със седалище в Мумбай. „Увеличаваме капацитета, за да сме сигурни, че можем да използваме цялото търсене, което отчитаме“, добавя той пред журналисти.
Джеджурикар отказва да предостави подробности относно размера на добавяния капацитет.
Mahindra заяви, че е отчела повече от 100 000 поръчки в рамките на 30 минути след пускането в продажба на нейния SUV Scorpio-N, на стойност около 180 млрд. рупии (2,3 млрд. долара). В момента компанията разполага с капацитет да произвежда около 6000 от тези превозни средства на месец, изтъква Джеджурикар.
И докато търсенето на автомобили се засилва, индийските автомобилни производители, включително Mahindra, посочват, че забелязват облекчаване при недостига на полупроводници, който помрачава индустрията през последната година в световен мащаб.
Mahindra беше силно засегнат от недостига на чипове, което ограничи доставките на нейните автомобили през миналата година.
Според Джеджурикар компанията получава чипове от различни места и засега не е налице прекъсване на доставките поради геополитическата ситуация в Тайван.
Mahindra отчете консолидирана нетна печалба от 21,96 млрд. рупии за тримесечието, приключило на 30 юни, спрямо 4,24 млрд. рупии година по-рано. Приходите от операции са нараснали с 48% през тримесечието до 284,12 млрд. рупии.
Оперативният ѝ марж обаче се свива с 200 базисни пункта до 11,9%.
В началото на лятото стана ясно, че концернът обсъжда с Volkswagen възможността за изграждане на партньорство за доставка на компоненти за електромобили. Индийският автопроизводител изгражда платформа за електрически превозни средства, наречена Born Electric, при която планира да използва компоненти като електрически двигатели, части за акумулаторната система и батерийни клетки, доставени от Volkswagen.
„Заедно с Mahindra искаме да допринесем значително за електрификацията на Индия“, изтъква Томас Шмал, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group Components.
Миналата година правителството на Индия финализира програма за насърчаване на компаниите да произвеждат батерии за електромобили на местно ниво, тъй като се стреми да създаде вътрешна верига на доставка за чист транспорт и съхранение на възобновяема енергия.