Германският доставчик на автомобилни компоненти Schaeffler се сблъсква със значителни щети през второто тримесечие на годината заради увеличените разходи и коронавирусните мерки в Китай, които нарушават веригите на доставка, съобщава Automobilwoche.
Компанията отчита свиване на коригираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) с около една трета на годишна база до 200 млн. евро, като е налице и понижение на тримесечна база – през първото тримесечие печалбата възлизаше на 258 млн. евро.
Рязкото покачване на разходите, свързани с веригите на доставка, е било компенсирано само частично от увеличенията на цените на продуктите на Schaeffler.
Приходите от продажби на концерна за второто тримесечие нарастват с 4,4% до 3,79 млрд. евро спрямо 3,45 млрд. евро преди година. Печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) се понижава до 429 млн. евро спрямо 584 млн. евро за същото време на 2021 г.
Schaeffler
Маржът на оперативната печалба се свива до 5,3% спрямо 8,8% през второто тримесечие на миналата година.
В същото време свободният паричен поток нараства до 219 млн. евро спрямо 113 млн. евро преди година.
Продажбите на концерна в Европа се увеличават със 7,6%, като делът на региона от общите продажби достига 43%. Продажбите в Северна и Южна Америка също отчитат ръст – 16,3%, при дял от общия обем в размер на 23%. В Китай търсенето на продуктите на Schaeffler се свива с 12,5%, като основна причина за това са коронавирусните мерки, наложени от някои градове и провинции през второто тримесечие.
През последните месеци германската група се фокусира върху разширяване на своето влияние в сектора на автомобилните компоненти, като през юли тя увеличи дела си във Vitesco Technologies. В същото време Schaeffler Group от своя страна е най-големият единичен акционер в Continental AG от 2009 г. насам, а от 2015 г. Continental е със статут на дъщерна компания в рамките на групата. Schaeffler притежава още марките INA, FAG and LuK.
По-рано тази година Schaeffler сключи сделка за доставка на суровини, за да гарантира наличността на редкоземни магнити в Европа за разрастващия се местен бизнес с електрически превозни средства. Това е първото официално споразумение на европейски доставчик или производител на автомобили за доставка на редкоземни елементи в региона.
Schaeffler е договорила 5-годишно споразумение с норвежката REEtec за доставка на редкоземни оксиди от 2024 г., споделя Андреас Шик, главен оперативен директор на компанията.