Продажбите на шведския автоконцерн Volvo Car Group през юли се свиват с 21,5% на годишна база на фона на продължаващите проблеми при глобалните вериги на доставка, които помрачават производството. Въпреки това компанията очаква възстановяване през следващите месеци, позовавайки се на силното си представяне през второто тримесечие, съобщава Ройтерс.
Недостигът на полупроводници и други глобални негативни фактори притискат производствените операции на концерна, което се отразява и върху продажбите му. Volvo заяви през юли, че вижда „видимо подобрение“ при стабилизирането на веригите на доставка.
„При условие че това нормализиране продължи, компанията очаква производството прогресивно да се увеличи през следващите месеци“, изтъкват от Volvo Cars в сряда.
Сега компанията очаква продажбите на дребно да останат непроменени или да са на малко по-ниски нива за цялата 2022 г. в сравнение с обемите през 2021 г.
Напълно електрическите автомобили представляват едва 3,5% от продажбите на Volvo Cars през юли. Концернът се стреми да си осигури 50-процентен дял на електромобилите в общите продажби до средата на това десетилетие.
„За цялата 2022 г. целта остава да имаме двуцифрен дял на изцяло електрическите автомобили“, посочват от Volvo.
волво
Приходите на концерна за второто тримесечие се понижават с 2% до 71,3 млрд. шведски крони спрямо 72,5 млрд. крони преди година. Оперативната печалба достига 10,8 млрд. крони, което представлява ръст от 124% спрямо отчетените преди година 4,8 млрд. крони. Нетната печалба също расте със 184% до 9 млрд. крони спрямо 3,2 млрд. крони през второто тримесечие на 2021 г.
Маржът на оперативната печалба достига 15,1% спрямо 6,6 на сто преди година.
Volvo Cars не е имунизирана от негативните глобални ефекти, изтъкват от компанията. „Въпреки това търсенето на нашите продукти остава силно и продължаваме да бъдем фокусирани и сигурни, че краткосрочните бизнес предизвикателства няма да отслабят решимостта ни да изпълним средносрочните и дългосрочните си стратегически амбиции“, добавя концернът.
По-ниските производствени обеми през тримесечието са се отразили върху оперативната печалба и върху маржа, където се изключват постъпленията от съвместните предприятия, посочват още от Volvo.
„Оперативният марж беше положително повлиян от счетоводния ефект от дяловото участие на Volvo Cars в Polestar след листването на Polestar на фондовата борса Nasdaq в Ню Йорк миналия месец“, допълват от компанията.
През юли Volvo обяви, че ще напусне Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), тъй като стратегията му се различава от позицията на лобистката група. Решението следва подобен ход от страна на Stellantis.