Германският автоконцерн Volkswagen AG (VW) си осигури доставки на сензори LIDAR в сделка на стойност 4 млрд. долара с Innoviz Technologies Ltd., съобщава Bloomberg. Новината изстреля нагоре цената на акциите на израелския доставчик на сензори, листнати на Nasdaq.
Сделката със софтуерното подразделение на VW Cariad увеличава стойността на общите бъдещи поръчки на Innoviz до 6,6 млрд. долара, като е възможно тази сума да нарасне, ако компанията реши да доставя до повече марки в рамките на германската група, заяви главният изпълнителен директор на стартъпа Омер Кейлаф.
Книжата на Innoviz поскъпват с 46% при старта на търговията.
Компанията, която по-рано се договори с BWM AG за доставка на LIDAR, ще предоставя както хардуера, така и свързания с него софтуер. Това е крачка напред за Innoviz, който в миналото разчиташе на Magna International Inc., за да внедри своята технология.
„Извършването на тази вертикална интеграция премахва излишния натиск от нас, защото сме в състояние да намалим цените, като същевременно запазим много добър марж“, подчертава Кейлаф.
LIDAR – базирани на лазер сензори, които помагат на превозните средства да разпознават елементи от заобикалящата ги среда – са сред най-скъпите компоненти, които позволяват интегрирането на функции за подпомагане на водача и системи за автономно шофиране.
По-бавното от очакваното внедряване на роботаксита е съпроводено от появата на вълна от стартъпи, свързани с технологията LIDAR. Тези компании излязоха на борсата, за да привлекат допълнителен капитал и да се съсредоточат върху продажбата на хардуер и софтуер на производителите на автомобили.
Innoviz, която стана публична чрез сливане със SPAC компания през 2021 г., използва подизпълнител за производството на своите сензори, признава Кейлаф, отказвайки да разкрие името на въпросната компания.
VW създаде Cariad през 2020 г., за да консолидира софтуерните си програми. Отделът работи с Robert Bosch GmbH, за да разработва функции за автономно шофиране, които да бъдат използвани в автомобилите на групата.
Миналия месец компанията смени своя главен изпълнителен директор Херберт Дийс именно заради проблеми със софтуерните разработки.