Печалбата на Nissan Motor за първото фискално тримесечие се оказа над прогнозите, след като компанията е преборила проблемите с веригата на доставки и повишените цени на суровините, фокусирайки се върху по-доходоносни модели.
Оперативната печалба е в размер на 64,9 млрд. йени (479 млн. долара) за трите месеца до края на юни, съобщи базираната в Йокохама компания, цитирана от Bloomberg. Продажбите са се увеличили до 2,14 трлн. йени спрямо очакваните 2,02 трлн. йени.
„Бизнес средата остава по-предизвикателна от очакваното“, коментира главният изпълнителен директор Макото Учида. Производството е било ограничено от блокадите в Шанхай заради коронавируса, както и от недостига на полупроводници. В същото време растящите цени на суровините също са натежали върху печалбата. Компанията обаче е успяла да увеличи приходите, фокусирайки се върху качеството на продажбите.
Производителят на SUV-а Pathfinder и седана Altima запазва прогнозата си за оперативна печалба от 250 млрд. йени за фискалната година, което е малко над отчетените 247 млрд. йени за предходната, завършила на 31 март. Главният оперативен директор Ашвани Гупта заяви, че компанията е уверена в изпълнението на целите си.
От Nissan съобщиха, че са получили 23 хил. поръчки за Sakura – малкия електромобил на марката, който ще е достъпен само в Япония. Над половината от купувачите са нови потребители, посочва още производителят.
Акциите на Nissan поскъпнаха с 3,7% по време на търговията в Токио, преди да бъдат представени резултатите. С това тазгодишното им обезценяване достига 5%.