Американските автомобилостроители General Motors (GM) и Ford възнамеряват да пуснат в движение в САЩ самоуправляващи се автомобили без елементи за човешко управление, като например волан и спирачен педал. Компаниите независимо една от друга са подали молби за специални разрешения за внедряване на ограничен брой автономни автомобили, става ясно от отделни заявления до Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA).
Според подадените документи производителите на автомобили възнамеряват да използват до 2500 автомобила годишно за споделено пътуване и услуги за доставка, което е максималната законова граница за напълно автономни автомобили в САЩ. В заявленията се посочва, че нито един от производителите не иска одобрение за продажба на самоуправляващи се автомобили на потребители.
Одобрението от NHTSA ще бъде важна стъпка в развитието на автономните технологии и премахването на контролите и дисплеите, които са полезни само за шофьорите, пояснява пред DPA говорител на Ford. Той казва, че компанията планира да внедри самоуправляващи се хибридни електрически превозни средства, „специално проектирани и пригодени за услуги за мобилност като споделено пътуване, превоз на пътници и доставка на пратки".
GM съобщава, че планира да произвежда автономно превозно средство, наречено Cruise Origin - автомобил с врати, подобни на тези на метро, и без волан. Условие за пускане на автомобила в експлоатация е всички пътници да поставят предпазни колани преди шофиране, се казва в заявлението на базирания в Детройт автомобилен производител.
В съобщението се казва, че GM продължава да работи в тясно сътрудничество с NHTSA по време на процеса на одобрение, за да „сме свидетели на напълно автономния Cruise Origin по пътищата през следващите години". Още през 2018 г. GM поиска одобрение за автомобил на базата на Chevrolet Bolt без волан или спирачен педал, но оттегли заявлението в края на 2020 г.


Украйна издирва Филип Киркоров, а той заяви: Всички знаят къде да ме намерят
Асоциацията на банките със съвети за преминаването към евро
Желязков в Хелзинки: Сигурността на Източния фланг трябва да бъде повишена
Много е вероятно да имаме кална Коледа без сняг
Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Как ASML оформиха индустрията на AI чиповете
Нямате нужда от казино, имате Нюйоркската фондова борса
Шефчович за глобите и регулациите за компании от САЩ
Шефчович: Със САЩ преговаряме на ниво екипи
Европейците държат 3 пъти по-голям дял парите си в банки от американците
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Песков: Русия се стреми към дългосрочен мир
"България Еър" и Летище "Васил Левски" – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Бензема нае Лувъра за 12 000 евро за среща с приятелката си
Френският съд реши: ПСЖ ще плати на Мбапе $60 милиона
Полицията осуети имотна измама за стотици хиляди левове