Най-произвежданите марки на Volkswagen AG ще споделят повече общи части и заводи, за да се подобри ефективността на фона на усилията на производителя да увеличи рентабилността на най-достъпния сегмент на портфолиото си.
За да се различават отделните марки VW, Seat и Skoda, най-големият автомобилопроизводител в Европа ще заложи на индивидуален дизайн, коментира в интервю за Bloomberg новият ръководител на водещата марка VW Томас Шефер. Компанията от дълго време има трудности да въдвори ред сред многобройните варианти на двигатели и специфични модели в широкообхватното си портфолио, което включва както SUV модела във високия сегмент VW Touareg, така и по-икономичната Skoda Fabia.
„В миналото губехме твърде много време в това да сме заети едни с други“, коментира Шефер. „Конкуренцията е навън, а не вътре в компанията“, допълва той.
Най-търсените модели на компанията съставляват около 80% от доставките на VW в световен мащаб, което ги превръща в „ядрото на компанията“, посочва Шефер. По думите му компанията се стреми да постигне ръст на ефективността от 20%.
В рамките на промените производството на седана VW Passat в Германия и на водещия модел на Skoda – семейният Superb, в Чехия ще се измести в Словакия. VW трябва да стане по-конкурентна в лицето на нововъзникващата конкуренция на марки от Tesla до Stellantis, заяви Шефер.
Споделянето на фабрики и подобряването на общата работа по производството и разработването ще помогне на марките на VW за масовия пазар да са по-ефективни, коментира още той. Групата на Volkswagen генерира завидна печалба и оперативен паричен поток, но луксозни брандове като Audi и Porsche са тези, които подкрепят представянето. Опитите за увеличаване на възвръщаемостта на основната марка VW чрез рационализиране на процесите засега има скромни резултати.
VW се очаква да прибави популярни кросоувър и SUV към моделите за масовия пазар в опит да остане конкурентна, коментира Шефер. Сегментът, който също включва и новите електрически модели на компанията – с кодово име Trinity – „предлага най-големия потенциал за растеж за марката“, допълва ръководителят.
Производителят планира да започне строежа на нов завод за електрически автомобили за 2 млрд. евро, който да произвежда Trinity, през 2023 г. Първият модел от новата марка се очаква да излязат от поточната линия през 2026 г.
Гледайки към третото и четвърто тримесечие, Шефер заяви, че е предпазливо оптимистичен за евентуално облекчаване на недостига на чипове и по-малко ограничения на веригите на доставки в индустрията.
„Прогнозите за втората половина на годината са добри, но като цяло ситуацията остава волатилна“, коментира той.