Hyundai Motor Co. пуска в продажба своя първи електрически седан, Ioniq 6, за който южнокорейският автомобилен производител се надява, че ще му помогне да спечели по-голям дял от пазара на електрически превозни средства, доминиран от Tesla Inc., съобщава Ройтерс.
Ioniq 6 е един от 30-те електрически модела, които Hyundai Motor Group - включително Hyundai Motor, нейната дъщерна компания Kia Corp. и луксозната марка Genesis - планира да представи до 2030 г., за да си осигури целевите 12% от глобалния пазар.
Седанът на Hyundai ще разшири електрическата гама на концерна отвъд кросоувърите, за да се конкурира директно с най-продавания седан - Model 3 на Tesla.
Hyundai и Kia се нареждат на второ място в света по обем на доставки на електромобили, без Китай, за периода януари-май, с общ пазарен дял от 13,5%. Първи е Tesla с 22%, според изчисления на SNE Research.
Ioniq 6 ще се предлага на цена в диапазона от 55-65 милиона вона (42-49 хил. долара) за пазара в Южна Корея.
„Ioniq 6 ще може да се конкурира с Tesla в сектора на масовите електрически седани, като се имат предвид неговите конкурентни цени и голям пробег“, посочва Лий Джае-ил, анализатор в Eugene Investment & Securities.
Предвид ситуацията с поскъпването на суровините е много вероятно цената на Ioniq 6 да се увеличи, какъвто беше случаят и с моделите на Tesla, добавя той.
Електрическият седан на Hyundai ще предлага пробег от около 610 километра, което е приблизително с 30% повече от кросоувъра Ioniq 5.
„Използваме една и съща химия при клетките, но... увеличихме максимално количеството батерии за всеки пакет, повишавайки значително енергийната плътност“, изтъква Ким Йонг Уа, вицепрезидент на Hyundai.
Докато Ioniq 6 ще се предлага в Южна Корея от тази година, дебютът му в САЩ се очаква през първото тримесечие на 2023 г.
По-рано този месец Hyundai обяви, че ще построи специална фабрика за електрически превозни средства в Южна Корея, като това ще бъде първият нов завод на концерна в страната от почти три десетилетия. Фабриката трябва да бъде въведена в експлоатация до 2025 г., информират от южнокорейската компания.
В края на май Hyundai обяви, че ще инвестира 63 трлн. вона (49,86 млрд. долара) в Южна Корея до 2025 г., за да засили своята конкурентоспособност в различните бизнес области, включително по отношение на електрическата мобилност, роботиката и градската въздушна мобилност.