Производителят на тежкотоварни превозни средства Iveco обяви, че ще си партнира с Hyundai Motor за оборудването на своите бъдещи водородни микробуси в Европа със система от горивни клетки, разработена от южнокорейската компания.
По-рано тази година базираната в Италия Iveco и Hyundai подписаха сделка за проучване на сътрудничество за споделяне на технологии и съвместни доставки.
Звеното на южнокорейците HTWO разработва водородни технологии. То беше официално открито декември 2020 г. на фона на ангажимента на Hyundai да представи търговски решения, базирани на горивните клетки.
В същото време планът на Iveco да рестартира производството на автобуси в Италия ще предостави възможност на компанията да използва иновативната водородна технология.
„Чрез сътрудничество с лидер в индустрията като HTWO, който стъпва върху над 20-годишния опит на Hyundai по отношение на технологията за водородните горивни клетки, ние от IVECO BUS можем да отговорим бързо на исканията на клиентите за превозни средства с нулеви емисии, задвижвани от авангардна технология. Вече започнахме изготвянето на обществени поръчки за автобуси, задвижвани с водород и ще продължим с това и през следващите месеци“, изтъква Доменико Нусера, президент на звеното за автобуси в Iveco Group.
В края на миналата година компанията обяви, че е започнала да реализира поетапно споразумението с американската компания за онлайн търговия на дребно Amazon.com Inc. за доставка на 1064 камиона, работещи с компресиран природен газ. Всички 1064 превозни средства се задвижват чрез системи с компресиран газ FPT Industrial Cursor 13 и са оборудвани с 1052-литрови резервоари, които осигуряват пробег от 620 километра.
Преди това Iveco сигнализира, че ще навлезе и в бизнеса с електрически камиони. В края на 2019 г. компанията представи първото си електрическо тежкотоварно превозно средство Nikola Tre, създадено в партньорство със стартъпа Nikola Motor Co. Камионът ще бъде създаден за европейския пазар на фона на сделка, обявена от двете дружества през септември, като се очаква да даде тласък на Iveco, който се конкурира с Volkswagen, Daimler и Volvo Group.