Германската компания Schaeffler увеличи дела си в производителя на автомобилни компоненти Vitesco Technologies. Базираната в Херцогенаурах компания за автомобилни лагери придоби 1,6 млн. акции на Vitesco, с което делът на Schaeffler в доставчика се увеличава до 49,99%, съобщава Electrive.
Vitesco излезе на борсата на 16 септември 2021 г. Преди това компанията беше известна като Powertrain, докато беше част от Continental AG.
Schaeffler Group от своя страна е най-големият единичен акционер в Continental AG от 2009 г. насам, а от 2015 г. Continental е със статут на дъщерна компания в рамките на групата. Schaeffler притежава още марките INA, FAG and LuK.
Не са посочени подробности за стойността на трансакцията.
По-рано тази година Schaeffler сключи сделка за доставка на суровини, за да гарантира наличността на редкоземни магнити в Европа за разрастващия се местен бизнес с електрически превозни средства. Това е първото официално споразумение на европейски доставчик или производител на автомобили за доставка на редкоземни елементи в региона.
Schaeffler е договорила 5-годишно споразумение с норвежката REEtec за доставка на редкоземни оксиди от 2024 г., споделя Андреас Шик, главен оперативен директор на компанията. Той отказа да посочи стойността на сделката, която трябва да бъде обявена официално по-късно в сряда.
„Ние се превръщаме в доставчик на електрически двигатели и се разрастваме значително“, подчертава Шик в интервю за Ройтерс. „Следователно, от страна на редкоземните метали, имаме нужда от компетентни партньори не само по отношение на стандартната верига на доставка, свързана с Китай, но и при местната верига на доставки в Европа“, добавя той.
Schaeffler иска да подсигури доставките на постоянни магнити, за да подкрепи плана си да се превърне в основен глобален доставчик за електромобилната индустрия.
Миналия месец Vitesco представи няколко иновации относно електрификацията на превозните средства на 35-ия Международен симпозиум за електрически превозни средства в Осло. Във фокуса беше синхронен електрически двигател, който трябва да бъде оптимизиран за шофиране на дълги разстояния при по-високи скорости.
За разлика от синхронните двигатели с възбуждане на постоянно магнитно поле (PSM), широко използвани днес, синхронните двигатели с външно възбуждане (EESM) не изискват редкоземни метали. Вместо ротор с постоянен магнит, изработен от редкоземни метали, както в PSM, моторът на Vitesco използва намотка. В статора и ротора на мотора магнитните полета се генерират от тази бобина вместо от постоянен магнит.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО