Volkswagen AG планира големи инвестиции в Китай, в това число и наемане на "няколко хиляди" софтуерни инженери, за да догони местните конкуренти, когато става въпрос за оборудване на автомобили с най-новите цифрови технологии, заяви главният изпълнителен директор на германската автомобилна група Херберт Дийс, цитиран от Bloomberg.
„Вероятно не е достатъчно само да привличаме хора от други компании“, посочва Дийс във видео, публикувано по-рано тази седмица в LinkedIn. „Обмисляме и мащабни действия в Китай“, добавя той, коментирайки темата с развитието на софтуера в автомобилите.
Да се конкурират успешно с китайските си конкуренти по отношение на технологиите се оказва трудна задача за западните автопроизводители. Компании като XPeng Inc., Nio Inc. и BYD Co. оборудват превозните си средства с караоке микрофони и сложни камери за стрийминг, като същевременно осигуряват свързаност с функции като мобилно разплащане и социални медии.
Дийс определя софтуера като ключов фактор за успешното конкуриране на западните компании с китайските концерни. Той редовно се позовава на неуспеха на Nokia да се справи с iPhone като предупреждение за подобен неуспех за германските автоконцерни спрямо Китай, добавяйки, че функциите за автономно управление ще доведат до още по-фундаментална трансформация на индустрията от батериите.
Китай е най-големият пазар на VW и ключов двигател за неговата рентабилност. Концернът е доставил около 40% от автомобилите си там през първото тримесечие. В китайското звено на компанията работят повече от 90 хил. души. В същото време VW управлява 40 завода за превозни средства и компоненти съвместно с партньори.
Нагаждането към местните потребителски вкусове е от решаващо значение за привличането на клиенти в Китай, където налагането на електрическите автомобили се ускорява и местните стартъпи бързо увеличават производствените си операции.
„Ще имаме софтуерен екип в Китай за Китай“, изтъква Дийс.
За германските производители на автомобили пътят от традиционен производител на автомобили към технологична компания е неравен. Разработването на софтуерно дефинирани превозни средства ги натоварва прекомерно. Ян Бекер не е изненадан. „Все още няма традиционен производител на автомобили, който да е създал цялостна софтуерна платформа", казва основателят на софтуерния стартъп Apex.ai. „За всяко поколение модел голяма част от софтуера се пренаписва отново и отново“.
VW иска да програмира поне 60 процента от софтуера в самия автомобил. Заедно с Bosch софтуерното си звено Cariad германската автомобилна група разработва алгоритмите за автоматизирано шофиране. От 2026 г. те ще работят с чипове на Qualcomm.
Неуспешната актуализация на софтуера за моделите ID в същото време отразява множеството проблеми в дългия списък с предизвикателства за групата. През миналата година VW обеща на своите клиенти актуализация на софтуера на всеки дванадесет седмици. Но това остана само обещание.