Китайският производител на електрически превозни средства BYD успя да се изкачи до върха при глобалните продажби на електрически превозни средства, побеждавайки досегашния лидер Tesla Inc. през първото полугодие, съобщава Financial Times.
Трябва обаче да се има предвид, че при доставките на BYD се включват както изцяло електрическите модели, така и плъгин хибридите, докато продуктовата гама на Tesla е съставена само от коли, захранвани изцяло с батерии.
През първата половина на годината китайският концерн е продал общо 641 400 превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV), което представлява ръст от 315% на годишна база. По този начин BYD запазва първата позиция по продажби на електромобили в Китай и измества Tesla при глобалните продажби.
Според отчета за производството и доставките на американския електромобилен производител за второто тримесечие Tesla е успял да продаде общо 564 000 електромобила по света през първите шест месеца на 2022 г., което представлява увеличение от 46% в сравнение с 386 200 автомобила година по-рано.
От BYD изтъкват, че целта на компанията за годишните продажби на NEV достига 1,1 млн. - 1,2 млн. броя, в това число 600 хил. изцяло електрически коли и още 500 хил. - 600 хил. плъгин хибрида.
Към момента целта на BYD е наполовина изпълнена, като концернът ще се стреми към по-високи обеми въз основа на стабилизирането на глобалните вериги на доставка.
В същото време глобалните доставки на Tesla се свиват с 18 на сто през второто тримесечие в сравнение с периода януари-март 2022 г. Към това може да се добави и изоставането от 4% спрямо „50-процентния темп на растеж при доставките“, заложен от главния изпълнителен директор на концерна Илон Мъск, което означава, че Tesla ще трябва да засили оборотите през второто полугодие.
В сравнение с Tesla, която в момента разчита основно на своята гигафабрика край Шанхай, BYD разполага с няколко китайски фабрики, които почти не бяха засегнати от коронавирусните мерки в страната. Тези съоръжения, които бяха въведени в експлоатация последователно от началото на годината, достигат обеми на производство от над 100 хил. превозни средства. Само през юни BYD успя да продаде 134 хил. NEV, отчитайки своеобразен месечен рекорд.
Другите китайски играчи
Редица автомобилни концерни, базирани в Китай, обявиха данни за продажбите за юни. Електромобилната компания Nio Inc. заяви, че е доставила 12 961 превозни средства през миналия месец, което представлява ръст от 60,3 на сто на годишна база. Общо за второто тримесечие Nio е продала 25 059 електромобила – ръст от 14,4% спрямо същия месец на 2021 г.
Li Auto е доставила 13 024 коли през юни, което е ръст от 68,9% на годишна основа. За второто тримесечие продажбите на концерна възлизат на 28 687 броя.
Доставките на Xpeng за юни достигат 15 295 броя, или ръст от 133% спрямо юни 2021 г. За второто тримесечие продажбите на компанията нарастват с 28% до 68 983 превозни средства.
преди 2 години Дрън дрън..Минават по 40-50 км на ток и после пак са си ДВГ.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Достатъчно да отидеш до битака и да се върнеш, в най-добрия случай до съседното село, и то без да ползваш климатика на макс :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Чак пък 95% електромобили :)С електрическия мотор изминават от 50 до 100 км. С "малкото моторче" от 400 до 500 км.The plug-in hybrid with the most all electric range is the Polestar 1. This 619 hp luxury coupe is a limited production vehicle and there is an argument to be made that maybe it shouldnt be on this list. But with 52 miles of all electric range, it does hold the title of the longest range plug-in hybrid currently on sale. But as innovation in the automotive industry never stops, it probably wont be long until something comes along that exceeds its range. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години PlugIn хибридите са 95% електромобили - имат големи батерии, зареждат се от ел.мрежата. Е? Имат малко моторче, като застраховка срещу липса на ел.станция по пътя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Бе малко не е баш тъй.Половината от тези коли са плъг ин хибриди,които преобладаващо се движат на бензин.Сравнявайте ябълки с ябълки, не цвят с дължина.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Браво ! Това е бъдещето. Още малко да иде нагоре цената на бензин/нафта и ще бъдат още по изгодни. 4-5 години и руските *** ще трябва да се пият газ и нефт :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар