Доставчикът на автомобилни части Mahle е разработил особено издръжлив електрически мотор и вече е с крачка пред конкуренцията. Тяговият двигател е проектиран да работи неограничено при висока мощност. Този технологичен скок е възможен благодарение на нова концепция за охлаждане. В допълнение, електрическият двигател може да бъде изграден и без използване на редкоземни елементи по желание на клиента, пише Automobilwoche.
Германската компания се фокусира върху леките коли, търговските превозни средства, строителните машини и трактори, приемайки ги като области, при които може да се интегрира нейната технология.
Със SCT E-Motor Mahle се превръща в доставчик на пълна гама компоненти в областта на електрическите задвижвания и покрива всички сегменти - от електрическите скутери до тежките търговски превозни средства, от офроуд колите до индустриалните приложения.
Новият продукт ще бъде представен за първи път на международното автомобилно изложение в Хановер през септември.
Разчистете пътя за замяна на двигателя с вътрешно горене
„Изграждането на големи електрически двигатели, които осигуряват висока производителност в краткосрочен план, е лесно. Това, което все още липсваше на концерните, за да направят електрическите автомобили напълно подходящи за ежедневна употреба, бяха издръжливите и в същото време компактни задвижвания“, обяснява Мартин Бергер, ръководител на отдела за разработки в Mahle.
Според доставчика новата технология проправя пътя за замяна на двигателя с вътрешно горене във всички класове автомобили. Миналата година доставчикът представи неизносващ се и мащабируем тягов двигател за леки автомобили, който работи много ефективно в широк диапазон на скоростта. Електрическият мотор SCT, от друга страна, е проектиран да бъде особено ефективен в определен диапазон на скоростта. При него непрекъснатият режим на работа достига над 90 процента от пиковата мощност, както показват последните резултати от направените анализи.
Според досегашните проучвания голяма част от двигателите, които се използват в момента, обикновено работят в непрекъснат режим от около 50-60 процента от пиковата мощност.
Решението на Mahle означава голям технологичен скок и позволява внедряването му във всички сегменти.
Моторът работи и без магнити
В SCT e-motor е интегрирано маслено охлаждане, което го прави здрав и в същото време позволява генерираната отпадна топлина да се използва в цялостната система на автомобила.
За генериране на магнитното поле в двигателя се използват неодимови магнити, които в момента са най-силните постоянни магнити, които могат да бъдат произведени. Електрическият мотор SCT обаче може да бъде проектиран и без магнити за по-голяма независимост по отношение на цените на суровините и геополитическите сътресения.
Решението на ЕС за двигателя с вътрешно горене
Все още не е решено къде ще се произвежда двигателят. Това зависи от търсенето в различните региони, обясняват от Mahle. Компанията не иска да дава никаква информация за продажбите.
Микаел Фрик, председател на Управителния съвет на Mahle Group и финансов директор, подкрепя решението на Съвета на министрите на околната среда на ЕС: „Последната позиция на Съвета на министрите на околната среда на ЕС потвърждава фактическото изключване на двигателя с вътрешно горене в новите превозни средства от 2035 г. Клаузата в съображението относно въглеродно неутралните синтетични горива по принцип трябва да се приветства от гледна точка на Mahle“.
Въпреки това групата вярва, че е необходимо бързо да се направи регулаторна реорганизация, така че неутралните по отношение на климата двигатели също да могат да развият своя потенциал за намаляване на парниковите газове. „Ние продължаваме да пледираме за отвореност към технологиите, защото те помагат да предоставят ценни възможности за необходимата защита на климата и да се запазят работните места и създаването на стойност в Германия и Европа“, изтъква Mahle.
преди 2 години Да не се окаже накрая, че гори 5/100 масло? Все пак не бива хората да се оставят без постоянни разходи! :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Мда така е :) В цивилизования свят средната продължителност на живот гони над 80 години. Да не говорим за Япония , Испания и т.н. Виж в русия е 65 години ... а в България е почти 73. Защо така другарю ? Уж всичко е тип/топ алабала ама дръжки ! Както казва един номер по-долу ... дрън-дрън :) Това е дрън дрън твоето . Хехехехе отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Дрън-дрън :) Твоите монетки дрънкат в джобчетата на руски и брадати бандити :) Моите монетки остават в мен защото съм офгрид от над 7 години а от няколко и с ел. автомобил. Пък ти си дрънкай колкото искаш :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години цивилизован свят!!!!! му-ха-ха-ха-ха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Абе ние тъкмо бяхме взели да разчистваме въглищата ... пък тя каква стана отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Дрън-дрън ярина! Пълни глупости... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години "Електрическият мотор SCT обаче може да бъде проектиран и без магнити за по-голяма независимост по отношение на цените на суровините и геополитическите сътресения." ... полит коректен ел. мотор ... браво Пурко ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар