Германската автомобилна група BMW AG одобри началото на програма за обратно изкупуване на акции на стойност до 2 млрд. евро, която трябва да започне през юли, съобщава Ройтерс, цитирайки производителя.
По-голяма част от обратното изкупуване се отнася за обикновени акции на стойност 1,85 млрд. евро, като остатъкът са привилегировани книжа.
Програмата трябва да бъде завършена не по-късно от 31 декември 2023 г., според BMW.
„Изкупуването на акции е доказателство за нашата постоянна финансова сила и стабилна ликвидност. Със силните оперативни резултати и пълната консолидация на нашето китайски дъщерно дружество, BMW Brilliance Automotive Ltd., очакваме да поддържаме стабилна ликвидна позиция. Силният ни инвестиционен рейтинг е важен фактор за успех в нашата трансформация и ние ясно се ангажираме да поддържаме този рейтинг. В допълнение, всички наши акционери – включително служителите – се възползват не само от нашата надеждна дивидентна политика, но и от тази програма за обратно изкупуване на акции, чрез увеличаване на печалбата на акция. Обратното изкупуване на акции предоставя допълнителен инструмент за създаване на стойност за нашите акционери и подчертава нашата дългосрочна сила на капиталовите пазари“, изтъква Николас Петер, член на УС на BMW AG, отговарящ за финансите.
Най-големият производител на луксозни автомобили в света по пазарен дял за 2021 г. започна мащабна трансформация към електрическа мобилност, инвестирайки милиарди евро в разработване на електромобили и в изграждане на фабрики и развойни центрове.
Компанията обяви, че ще инвестира 1 млрд. евро в завода си в Щайр, Австрия, до 2030 г., за да позволи на съоръжението да разработва и произвежда следващо поколение електрически задвижващи системи, започвайки през 2025 г. Сумата включва инвестиция от около 710 млн. евро, които ще бъдат насочени изцяло към производството.
В същото време BMW вложи 170 млн. евро в научноизследователски център за разработка на технологии за батерии, където концернът ще изследва процесите на създаване на стойност при клетките с цел да помогне на доставчиците да произвеждат продукти според нейните спецификации. Производството на мостри на следващо поколение литиево-йонни батерии ще се извършва в центъра, който ще бъде ситуиран в Парсдорф, близо до Мюнхен.
Междувременно BMW се стреми да свие разходите си за електромобилни батерии чрез използване на по-евтини варианти за своята платформа за електрически превозни средства, която трябва да се появи през 2025 г. Компанията ще използва кръгли клетки вместо призматични за своите превозни средства от Neue Klasse, следвайки стъпките на Tesla Inc., която използва цилиндрични клетки от известно време. Промяната ще доведе до 30% спад в разходите.


"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
Дарителите у нас са се увеличили със 74%
Warner Bros. призовава инвеститорите да отхвърлят офертата на Paramount
Геотермалната енергия е най-евтиният заместител на въглищните ТЕЦ
IPO на нов конкурент на Nvidia в Китай беше презаписано близо 3000 пъти
Германия ще одобри военни поръчки на стойност над 50 милиарда евро
Phillips 66 има готовност за Western Gateway
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.
Хит: Маникюр пуловер на райета
Установиха наличие на неорганичен арсен в бебешка каша
Коледни рецепти – как да приготвите шоколадов ментов сладкиш
ДПС-НН: Охраната на Пеевски не е по-голяма от тази на президента