IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

VW: Достъпът до батерии е по-голям проблем от забраната за конвенционалните коли

Докато автомобилната индустрия търси начини да отговори на регламентите на ЕС, тя се сблъсква с други предизвикателства, засягащи електрическата мобилност

09:37 | 29.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Споразумението на Европейския съюз (ЕС) за постепенно премахване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене в рамките на малко повече от 12 години е предизвикателство, но по-голям проблем ще бъде производството на достатъчно количество батерии за захранване на електрическите автомобили, които ще се движат по пътищата в края на този период, заяви представител на ръководството на Volkswagen, цитиран от Ройтерс. 

Коментарът отразява споразумението, което беше постигнато в сряда относно редица точки по плана на ЕС за борба с климатичните промени и постигане на въглероден неутралитет до 2050 г. Това включва и прекратяване на продажбата на нови дизелови и бензинови коли от 2035 г.

Европейската комисия (ЕК) за първи път предложи регламента миналото лято, насочен към намаляване на емисиите на парникови газове през това десетилетие.

"Това е предизвикателна цел. Смятаме, че е постижима", заяви главният финансов директор на Volkswagen Арно Антлиц пред Ройтерс.

От германската група посочват, че Volkswagen е готов да спре да продава конвенционални автомобили до въпросната година, но други концерни, които изостават в прехода, като Toyota Motor Corp., може да се затруднят с постигането на целта.

Големите автопроизводители се надпреварват да подсигурят веригата на доставки за батерии, но намирането на достатъчно суровини се превръща в екзистенциален проблем. Евентуален неуспех може да забави трансформацията, да оскъпи електромобилите и да застраши рентабилността на компаниите.

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес заяви миналия месец, че очаква недостиг на електромобилни батерии да удари автомобилната индустрия през 2024-2025 г., тъй като концерните се ангажират да увеличат значително броя на този тип превозни средства на пазара, като същевременно строят нови фабрики за батерии – процес, който отнема време.

В крайна сметка страните подкрепиха компромис, предложен от Германия, който запазва целта за 2035 г., и който предвижда ЕК да прецени през 2026 г. дали хибридните превозни средства могат да бъдат включени към пазарните изключения.

Предложението за 2035 г. е проектирано така, че на теория всеки тип автомобилна технология може да се съобрази с него, стига превозното средство да не отделя въглеродни емисии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:14 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още