Германският автомобилен концерн BMW AG обяви, че е стартирал търговското производство в своя нов завод в Китай, в който инвестира 15 млрд. юана (2,24 млрд. долара). Компанията ускорява своя преход към електрическа мобилност, като мощностите ѝ в Китай ще играят съществена роля в тази трансформация, пише Ройтерс.
Заводът „Лидия“, третото съоръжение за сглобяване на автомобили на BMW в Китай, разположено в североизточния град Шенян, провинция Ляонин, ще увеличи годишното производство на BMW на най-големия автомобилен пазар в света до 830 хил. автомобила от 700 хил. коли през 2021 г.
Фабриката е проектирана така, че да може да произвежда електрически автомобили, захранвани с батерии, в зависимост от пазарното търсене, чрез своите "гъвкави производствени линии", изтъква BMW.
Първият модел, който ще бъде произведен в завода, е i3 – изцяло електрически седан. Впоследствие местната продуктова гама ще се разшири до 13 модела през следващата година.
Tesla и китайските автомобилни производители като BYD доминират на процъфтяващия пазар на електромобили в Китай, където продажбите нарастват повече от два пъти спрямо предходната година.
Близо една четвърт от автомобилите, продадени в Китай през първите пет месеца на тази година, са захранвани с батерии, според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители.
Междувременно BMW продаде през първото тримесечие 208 507 превозни средства в Китай, най-големия пазар на концерна, отчитайки спад от 9,2% на годишна база.
За да се конкурира по-успешно с Tesla, BMW залага на ограничаването на разходите за производство на батерии.
Компанията иска да премине към следващото поколение по-евтини батерии за новата си платформа за електрически превозни средства от 2025 г., което ще ѝ помогне да омекоти въздействието от поскъпващите суровини.
Най-големият производител на луксозни автомобили в света по пазарен дял ще използва кръгли клетки вместо призматични за своите превозни средства от Neue Klasse, следвайки стъпките на Tesla Inc., която използва цилиндрични клетки от известно време. Промяната ще доведе до 30% спад в разходите, според запознати с плановете източници.
Миналата година автопроизводителите плащаха средно по 118 долара за всеки киловатчас относно производството на батерии, според проучване на BloombergNEF.
Разходите на BMW вече са под това ниво, посочват източници. Енергийната плътност на новите клетки на BMW ще бъде по-висока от тази на кръглите клетки на Tesla, добавят те. Това може да помогне на германския автоконцерн да изгради електрически превозни средства с по-голям пробег, задминавайки предлаганото от американската компания.