Германският автомобилен производител BMW AG ще инвестира 1 милиард евро в завода си в Щайр, Австрия, до 2030 г., за да позволи на съоръжението да разработва и произвежда следващо поколение електрически задвижващи системи, започвайки през 2025 г., съобщава Automotive News Europe, цитирайки най-големия концерн за луксозни коли в света по пазарен дял.
Сумата включва инвестиция от около 710 млн. евро, които ще бъдат насочени изцяло към производството.
Заводът ще изгражда основните компоненти за ново електрическо задвижване, включително ротори, статори, трансмисии, инвертори и корпуси, на две производствени линии.
BMW, както и конкуренти като Mercedes-Benz и Volvo инвестират значителни суми в разработването и производството на електрически задвижващи системи, които са от решаващо значение за запазването на идентичността на тяхната марка в прехода към електрическа мобилност.
„Bayerische Motoren Werke (BMW) винаги е залагал на най-добрите задвижващи системи на пазара“, изтъква говорител на концерна пред Automotive News Europe, добавяйки: "Нашата ясна цел е да пренесем това в ерата на частично и напълно електрическите задвижвания".
Заводът в Австрия разработва и изгражда двигатели с вътрешно горене за марките BMW и Mini повече от 40 години.
„Годините опит в задвижването правят завода на BMW Group в Щайр идеалното място за устойчива мобилност на бъдещето“, споделя шефът на производството на BMW Милан Неделкович.
Инвестицията ще помогне на фабриката да увеличи годишния си капацитет до повече от 600 хил. броя, посочват от BMW.
В момента една трета от разработчиците във фабриката работят в областта на електрическата мобилност. Техният дял ще се повиши до 90 процента до края на десетилетието, добавят от компанията.
През май BMW инвестира 170 млн. евро в научноизследователски център за разработка на технологии за батерии. Компанията обяви, че ще използва центъра за изследване на процесите на създаване на стойност при клетките с цел да помогне на доставчиците да произвеждат продукти според нейните спецификации.
Производството на мостри на следващо поколение литиево-йонни батерии ще се извършва в центъра, който ще бъде ситуиран в Парсдорф, близо до Мюнхен.
Разработваните в центъра прототипи на батерии ще бъдат предназначени за подпомагане на масовото производство на клетки за електрическата продуктова гама на BMW, която ще използва архитектурата Neue Klasse.