Японският автоконцерн Honda Motor Co. и технологичният гигант Sony Corp. подписаха споразумение за създаване на съвместно предприятие за електрически превозни средства с „висока добавена стойност“ под името Sony Honda Mobility, което ще предостави „ново поколение мобилност и услуги“, съобщава Automotive News.
Този ход, обявен по-рано в четвъртък, обединява две емблематични японски марки от две от най-важните индустрии в страната: автомобилната и високите технологии.
Компанията, в която Honda и Sony ще имат равни дялове, ще бъде създадена тази година с цел разработване и продажби на електромобили и предоставяне на услуги за мобилност през 2025 г.
Сделката все още подлежи на регулаторно одобрение.
Ясухиде Мизуно, управляващ директор в Honda, ще изпълнява ролята на председател и главен изпълнителен директор в новата компания. Мизуно преди отговаряше за автомобилните операции в Honda.
Изуми Каваниши, вицепрезидент на Sony, ще бъде президент и главен оперативен директор в Sony Honda Mobility.
Съвместното предприятие, което ще бъде базирано в Токио, ще съчетае опита на Honda в проектирането и производството на превозни средства със силните страни на Sony в областта на изображенията, сензорите, телекомуникациите и развлеченията, споделят компаниите.
Споразумението е предхождано от меморандум за разбирателство, който Honda и Sony обявиха през март. Очаква се новата компания да продава своите превозни средства в Европа, САЩ и Япония.
Изпълнителният директор на Honda Тошихиро Мибе посочва, че първоначално Sony Honda Mobility ще бъде с малки размери, но представлява важна стъпка в изпробването и развитието на нови бизнес модели.
„В новата компания ще се стремим да създадем нова стойност чрез сливането, предизвикано от комбинацията от нашите различни индустрии“, изтъква Мибе.
Honda, която се намира в разгара на радикална корпоративна промяна, заяви през април, че ще инвестира 5 трлн. йени (37,16 млрд. долара) през следващите 10 години в електрификация, пускайки в продажба общо 30 напълно електрически модела и ще изгради производствен капацитет за 2 млн. електрически коли до края на десетилетието.
През март Honda издаде зелени облигации на стойност 2,75 млрд. долара, които възнамерява да използва за финансиране на разработването и производството на електромобили и коли с водородни горивни клетки. Компанията обяви, че ще обмисли емитирането на още зелен дълг, за да покрие част от разходите си около електрификацията, въпреки че ще трябва да оцени по-подробно бюджета и графика.
През януари Sony заяви, че планира да разработи нов бизнес с електрически превозни средства, който ще генерира приходи от услуги, включително от софтуерни актуализации и медийно съдържание.