IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Stellantis напуска АСЕА след решението на ЕП за прехода към е-мобилност

Групата ще създаде отворен дискусионен форум, на който ще се дискутират „разумни, ефективни и социално приети форми на мобилност“, каза Карлос Таварес

11:01 | 15.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Ръководителят на Stellantis Карлос Таварес.<em> Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Ръководителят на Stellantis Карлос Таварес. Снимка: Bloomberg L.P.

Вторият по големина на пазарния дял автомобилен концерн в Европа Stellantis NV предизвика сътресения в индустрията, напускайки регионалната лобистка група – Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА). Мярката отразява пряко решението на Европейския парламент за постепенно премахване на колите с двигатели с вътрешно горене от пазара до 2035 г., като АСЕА остро критикува това. В същото време обаче страда от липса на достатъчно активност.

В дълго прессъобщение относно участието в новата форма на мобилност Stellantis обявява между другото, че ще напусне АСЕА, съобщава Automobilwoche. 

„Вярваме, че откритият диалог и по-прякото взаимодействие с гражданите и други заинтересовани страни ще доведат до вземане на (политически) решения на по-информирана основа“, изтъква Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis, обяснявайки решението да затръшне вратата на асоциацията. По-късно говорител на компанията отхвърли предположението, че Таварес е решил да напусне поради позицията на ACEA във връзка с решението на Европейския парламент: „Няма връзка с решението на Европейския парламент от миналата седмица“, посочва говорителят.

В същото време от Opel, част от Stellantis, заявиха пред Automobilwoche, че германската марка не възнамерява да напуска лобистката асоциация VDA. Лидерът на организацията Хилдегард Мюлер инициира нов курс на развитие и търси широк социален диалог след последното автомобилно изложение в Мюнхен. Но тя също така смята, че графикът на Европейския съюз (ЕС) по отношение на автомобилната политика и прехода към електрическа мобилност е твърде „затегнат“.

От своя страна Таварес иска „360-градусова дискусия“ по темата.

В продължение на десетилетия отделните марки на Stellantis, принадлежали преди това на PSA Group и Fiat Chrysler, са били част от АСЕА. Настоящият главен изпълнителен директор на Stellantis дори изпълнява длъжността президент на асоциацията от 2018 г. до 2019 г., която в момента принадлежи на Оливер Ципсе от BMW.

Асоциацията, която е основана преди 30 години и в момента в нея членуват 16 големи автомобилни компании, ще загуби един от най-важните си източници на финансиране, когато Stellantis окончателно напусне. Очаква се групата да загърби АСЕА в края на годината, според Automobilwoche.

Stellantis вече обяви миналата пролет, че групата ще продава само електрически превозни средства в Европа от 2030 г. Предполага се, че Opel ще постигне тази цел още по-бързо – през 2026 г.

Вместо членство в ACEA, Stellantis сега иска да създаде отворен дискусионен форум, наречен „Форум за свобода на мобилността“. Всяка година на отворена платформа всички, които имат интерес към темата за мобилността в Европа, ще обсъждат разумни, ефективни и социално приети форми на мобилност. Става дума за „360-градусов" изглед на всички проблеми с мобилността, изтъква Таварес. Това събитие е планирано да се проведе за първи път в началото на 2023 г.

Говорител на Stellantis подчерта, че форумът не е „група по алтернативни интереси", а е отворена дискусионна платформа.

„Екологичните предизвикателства пред нас, добавени към бързо променящите се условия за нашия бизнес, изискват ефективен, глобален и приобщаващ 360-градусов подход, в който всички желаещи могат да участват, за да създадат устойчива мобилност“, обясни още Таварес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още