Френската автомобилна индустрия единодушно осъди гласуването на Европейския парламент в подкрепа на забраната за производство на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., твърдейки, че това ще доведе до „унищожаване на индустрията“ и „стъпка към неизвестното“, предава EurActiv.
Предвид факта, че германските производители вече изразиха недоволството си, остава да се види дали двете страни, които са дом на най-големите автоиндустрии в Европа, ще възприемат забраната, приета от ЕП миналата седмица.
Френският евродепутат Карима Дели казва за изданието, че автомобилната индустрия лобира усилено да се изтрие годината 2035 от текста на ЕП. Европейската народна партия – най-голямата политическа група в парламента, също се опитва да смекчи текста.
Люк Шател, президент на френският профсъюз в производството на автомобили (PFA), изказа предупреждение срещу подобно решение по френската телевизия на 9 юни: „Не мисля, че ще имаме клиентите за електрически автомобили, не забравяйте, че те са двойно по-скъпи от тези с двигатели с вътрешно горене“.
Станциите за електрическо зареждане, добави той, са много малко и разстоянието между тях е голямо, допълвайки, че Франция ще има нужда от „общо 1 млн. зарядни станции до 2030 г.“ спрямо само 60 хиляди, които в момента работят във Франция.
В същото време инфлационният натиск удря сектора сериозно, повишавайки производствените разходи за електрическите автомобили „с допълнителни 26%“, посочва Шател.
След резултата от гласуването имаше хладен отговор от страна на френския министър на икономиката Брюно льо Мер, който подчерта „революционното, но положително решение“, но в същото време подчерта, че „остава да се свърши значителна работа“ навреме за 2035 г.
Льо Мер се срещна с представители на автоиндустрията в петък, за да обсъдят начини френското правителство „да може да подкрепи производителите на автомобили и подизпълнителите“, гарантирайки през цялото време, че „колкото се може повече зарядни станции ще бъдат произвеждани във Франция“.
След срещата не бе публикувано изявление.
Представител на автомобилната индустрия е заявил пред френското издание на EurActiv, че идеите на Льо Мер ще „изискват създаването на хиляди работни места“. „Нуждаем се и от ясна финансова подкрепа от държавата, за да развием съответната инфраструктура и да разширим производството на електрически батерии“.
Преди срещата Льо Мер сигнализира още, че ще се опита да въведе клауза за преразглеждане, макар че не е ясно дали това е било потвърдено от лидерите на индустрията.
Забраната на производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене ще означава „да отворим шлюзовете“ за Китай, казва представител на PFA.
Китай се превърна в световен лидер в производството на електрически автомобили, но едновременно с това ще продължи да произвежда по-евтини автомобили с двигатели с вътрешно горене, докато европейските производители излизат от сектора, посочват от индустрията.
Дели от ЕП обаче отхвърля тези твърдения: „Франция остава земя на индустрията и автомобилите. Вотът бележи началото на огромен нов индустриален план“.
„Изгубихме 100 хил. работни места заради социален дъмпинг и релокация. Време е да си ги върнем“, добавя тя.
преди 2 години Мдааа ... PSA са успяли в най-добрата си година да постигнат 3,8млн продадени автомобила за година . Тесла работят в момента с темпо за 1млн на година . С новата фабрика в Тексас вероятно ще ударят до две години 2млн на година , най-вероятно тази година ще имат темпото за 1,5млн ... В момента фанцузите са паднали до 2млн и малко ... Все още нямат разпознаваем бранд с електричка . Германците и южно корейците са една крачка пред тях ... Разбираем позиция заемат ... От Тесла, Мерцедес и Хюндай вече имат потвърдени автомобили в текущо производство с пробег от 1000км с едно зареждане , и това много скоро ще е стандарт в индустрията , и няма да е горна граница ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Зелените - новите комунисти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар