Китайският автомобилен концерн BYD Co., подкрепян от Уорън Бъфет, може да започне да доставя батерии на своя конкурент Tesla Inc., заяви изпълнителен директор на компания пред местните медии.
„Ние сме добри приятели с Илон Мъск и се подготвяме да доставяме батерии на Tesla“, посочи Лиан Ю-бо в кратко видео, излъчено по китайската телевизия CGTN, съобщава Bloomberg.
Въпреки че отдавна се спекулира за възможността BYD да сключи сделка за продажба на батерии с най-големия производител на електромобили в света, нито една от страните досега не е потвърдила подобни слухове.
Tesla, която също произвежда батерии, е сключила договори за доставка с производители като Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), LG Energy Solution Ltd. и Panasonic Holdings Corp.
Стартирането на доставките на батерии за Tesla може да циментира ролята на BYD като основен индустриален играч в Китай. Продажбите на компанията за май надминаха прогнозите, особено на фона на продължаващите сътресения във веригите на доставка в страната заради коронавирусните огнища и съответните ограничителни мерки. Анализаторите свързват резултата с „по-високото ниво на вертикална интеграция на BYD и по-доброто управление на веригите на доставка“.
BYD, която иска да се наложи и при добива и доставките на литий, ключова суровина в състава на електромобилите батерии, обеща да спре производството на конвенционални автомобили, съсредоточавайки се върху по-екологични технологии.
Tesla е един от най-големите и важни клиенти за CATL, лидер при производството на батерии. Китайците генерират около 13 млрд. юана (1,9 млрд. долара), или 15%, от приходите си от своето звено за производство на клетки за батерии. През последните месеци базираната във Фуджиан компания се бори с растящите цени на суровините и използва своята пазарна позиция, за да прехвърли тези нарастващи разходи към клиентите, включително на Tesla, Nio Inc. и Xpeng Inc.