Испанската марка Cupra, част от групата на Volkswagen, си е поставила за цел да увеличи годишните си продажби до 500 хил. превозни средства през 2025 г., което е повече от общите продажби на Cupra и Seat в момента, съобщава Automotive News Europe.
През 2021 г. Cupra продаде 79 327 автомобила, като компактният кросоувър Formentor е най-популярният ѝ модел с 54 595 продажби.
От Cupra посочват, че компанията планира да увеличи продажбите през 2022 г. до 160 хил. броя и да удвои приходите си до 5 млрд. евро от 2,2 млрд. евро за 2021 г.
„До 2025 г. целта на Cupra е да доставя 500 хил. автомобила годишно и да продължи напред с международната си експанзия на нови пазари, както и с навлизане в нови сегменти“, заяви главният изпълнителен директор на Cupra/Seat Уейн Грифитс на конференция на пистата „Терамар“ в Испания.
Новите цели за растеж на Cupra подсилват спекулациите около бъдещето на Seat, която продава модели на по-ниски цени от новия бранд. Cupra стана част от по-голямата марка през 2018 г. под ръководството на бившия главен изпълнителен директор Лука де Мео, сега ръководител на Renault Group, след като стартира като линия за високопроизводителни коли към Seat.
Проблемите с рентабилността на Seat и липата на стратегия за електрифициране карат много анализатори да смятат, че брандът ще бъде изоставен от Volkswagen за сметка на Cupra, която се приема като новото лице на Seat.
Volkswagen обяви през април, че испанските заводи на Seat и едноименната германска марка ще бъдат напълно пригодени за производство на електромобили. Това включва и производството на батерии в напълно нов завод за клетки близо до Валенсия. „5 млрд. евро от обещаните инвестиции ще отидат само във фабриката за батерии“, посочва шефът на работническия съвет на Seat Матиас Карнеро пред Handelsblatt.
От 2025 г. нататък Volkswagen иска да произвежда малки електрически модели в заводите в Марторел и Памплона, където сега се сглобяват автомобили на Seat и Volkswagen.
Грифитс заяви миналата година, че Seat и Cupra ще продължат да работят "до края на десетилетието" и добави, че каквото и да се случи след това тяхното съществуване ще зависи от това колко бързо се развива пазарът на електромобили.
За да достигне целта от 500 хил. продажби през 2025 г., Cupra ще трябва да надхвърли тройно годишната си цел за продажби за 2022 г. в рамките на следващите три години. Марката ще разчита на разширена продуктова гама, по-мащабна търговска мрежа и нови пазари.
За да разшири своята търговска мрежа, Cupra се стреми да удвои броя на Cupra City Garages – нейните шоуруми. Австралия е един от новите пазари, на които Cupra планира да навлезе, като Грифитс не споменава други страни за момента.
Настоящата гама на Cupra включва Formentor, компактния хечбек Leon, компактния SUV Ateca и изцяло електрическия компактен автомобил Born. Три нови модела трябва да бъдат пуснати на пазара до 2025 г.
Първият е Tavascan, който трябва да се появи през 2024 г. Той ще бъде напълно електрически SUV, показан за първи път като концепция през 2019 г. Tavascan „ще остане верен на концептуалния автомобил от 2019 г.“, посочват от Cupra, добавяйки, че автомобилът ще „улови визията на съвременната електрификация“ и „глобализирането марката, извеждайки я на нови пазари“.
Той ще бъде последван от Terramar, който ще дебютира през същата година. Става въпрос за SUV, който ще се предлага както във версии с двигател с вътрешно горене, така и като хибрид. Моделът ще бъде произведен във фабриката на Volkswagen Group в Дьор, Унгария, заедно с Audi Q3 Sportback, на чиято архитектура е базиран. Той ще бъде дълъг 4500 мм и ще се позиционира между компактния SUV Seat Ateca и средния SUV Tarraco. Cupra казва, че плъгин хибридната версия ще предлага около 100 км пробег само на електричество.
UrbanRebel е третият нов модел, който ще бъде пуснат през 2025 г. Той представлява спортен малък хечбек с предно задвижване, който ще работи изцяло с електричество. Автомобилът ще използва платформата MEB на VW Group, на която ще се базират ID.2 и новите модели на Skoda. Дължината му ще бъде 4030 мм. 166-киловатов електродвигател ще му позволи да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди, при максимален пробег от 440 км.
„UrbanRebel ще бъде най-големият проект за нашата компания през следващите години, тъй като е от ключово значение за нашата трансформация като изцяло електрическа марка“, заяви вицепрезидентът на Cupra, отговарящ за развойната дейност, Вернер Тиец.
На годишната пресконференция на Seat и Cupra през февруари Грифитс спомена за четвърти предстоящ модел, който да допълни гамата на Cupra, без да дава никакви подробности. Този модел не беше споменат на събитието на „Терамар“.