Тъй като европейските автомобилни производители и техните доставчици замразиха доставите на превозни средства и компоненти за Русия, кметът на Москва Сергей Собянин обяви миналата седмица, че страната ще поддържа автомобилостроенето чрез разработването на собствени автомобили. Новата „Лада Гранта“, която се очаква да се появи на пазара през юли, напомня пътуване назад във времето до Каменната епоха, тъй като при нея липсват елементарни базови елементи от съвременната конструкция и дизайн на превозните средства, пише Automobilwoche, позовавайки се на руската медия „Ведомости“.
Очаква се новият модел на ‚Лада“ да се появи в местните шоуруми след по-малко от два месеца, споделят от дилърските организации.
Допреди две седмици руският автомобилен концерн „АвтоВАЗ“ все още беше част от френската група Renault. Впоследствие французите продадоха дела си в компанията на московски научен институт за символичната сума от една рубла с опция за обратно изкупуване на активите до шест години. Сделката включва и завода на Renault край Москва.
Междувременно, разработката на „Гранта“ продължи, само че сега инженерите около автомобила трябва да се справят без подкрепата на западната компания. Това се отразява върху цялостното оборудване на превозното средство. Колата няма да има антиблокираща система (ABS), обтегачи на коланите, дори предпазни въздушни възглавници, сервоусилвател или електрически прозорци. Ще липсва и електронна архитектура със съответния софтуер.
Автомобилът ще се предлага на руския пазар срещу 600 хил. рубли (9500 евро) – висока цена за кола, която притежава характеристиките на превозно средство от 60-те години на миналия век в Европа, изтъква Automobilwoche.
Според наличната информация „Гранта“ не може да покрие изискванията за емисиите от стандарт Евро 5, въведен през 2011 г.
Колата е оборудвана с 1,6-литров двигател с мощност от около 90 конски сили.
Предвид ситуацията е малко вероятно в бъдеще руснаците да има по-добра алтернатива на „Гранта“, когато се появи нуждата от нова кола. В резултат на руската инвазия в Украйна всички западни производители и доставчици се оттеглиха от империята на Владимир Путин, като дори и при прекратяване на военните действия е малко вероятно те да се завърнат.
Продажбите на автомобилите с марка „Лада“, собственост на „АвтоВАЗ“, се сринаха със 78% през април, като концернът спря производството до 27 май поради липса на части и слабо търсене.
И докато светът работи по своите планове за развитие на електромобилната индустрия, Москва обяви планове да възроди емблематичната за социализма марка „Москвич“. Според Собянин вече бившият завод на Renault край Москва ще бъде пригоден за производство на леки автомобили с марка „Москвич“, чието производство спира преди две десетилетия.
„През 2022 г. ще отворим нова страница в историята на „Москвич“, изтъква кметът на Москва.
преди 2 години Импе, продължаваш да къртиш с безкрайно глупави коментари...А по добра дефиниция за Русия от империята на Путин е само Частното владение на Путин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Първо АвтоВаз, после цяла Русия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Нищо де, по-добре кола от "каменната ера", която върви, отколкото ебасимодерен електромобил, който ще видиш зор да заредиш поради липса на ток. А ***-0тският израз за "империята на Путин" е без коментар. Това е новата либерастка концепция - всеки държавник, който управлява по волята на народа си, е изкарван авторитарист, диктатор, император, султан. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Конски впрягове и файтони за по-заможните велможи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Фред Флинстоун ще кара Москвичи руско-китайска технология отговор Сигнализирай за неуместен коментар