Подобно на другите производители на автомобили, японският концерн Toyota Motor Corp. продължава да страда от липсата на чипове и строгите коронавирусни мерки в Китай. Поради тези препятствия най-големият автопроизводител в света по пазарен дял отново понижи своите цели за продукцията. През май Toyota очаква да изгради 700 хил. превозни средства в световен план, което представлява спад от 50 хил. броя спрямо предходната прогноза, съобщава Automobilwoche.
Поради продължаващите коронавирусни блокади в Шанхай и в други населени места в Китай се нарушават веригите на доставки на компоненти, което влияе върху производството на автомобилните компании. Поради това Toyota спря работа на 14 производствени линии в осем от своите японски заводи от 16 до 21 май. Преди това концернът многократно се сблъска с нарушения в производствените графици.
По-рано този месец Toyota предупреди, че оперативната печалба за тази година може да спадне с една пета "поради безпрецедентно увеличение на разходите за суровини и логистика" на фона на 33-процентния спад на печалбата за четвъртото фискално тримесечие. Концернът заяви, че очаква разходите за суровини да нараснат двойно до 1,45 трлн. йени (11,1 млрд. долара) през фискалната година, която започна в началото на април.
Jefferies Financial Group Inc. понижи рейтинга на Toyota, позовавайки се на „твърде високите“ очаквания по отношение на печалбите на автомобилната индустрия за фискалната година. Въпреки че Toyota като цяло „запазва основната си сила и привлекателност“, влошаването на разходите покрай инфлацията, дължаща се на кризата в Украйна, и потенциалното забавяне на глобалния икономически растеж вероятно ще причинят "значителни щети" на автомобилния сектор като цяло, пише анализаторът на Jefferies Такаки Наканиши в бележка до клиенти.