Платформата на германската автомобилна компания Mercedes-Benz MMA, която е фокусирана върху по-компактните луксозни модели, ще се появи на пазара с изцяло електрически автомобил през 2024 г., съобщава Automotive News Europe.
Първата платформа на Mercedes, предназначена само за електромобили, но която може да се използва и при конвенционалните коли, ще дебютира с ново поколение технологии, определяйки стандарта за бъдещите архитектури на групата, заяви главният изпълнителен директор Ола Калениус.
Първият електромобил, който ще излезе на пазара с MMA архитектура, беше показан от компанията само като силует. За момента няма публикувани официални изображения на превозното средство.
"Тази MMA архитектура ще представи ново поколение технологии както от страна на задвижването, така и по отношение на химията на батерията и ефективността", изтъква Калениус пред анализатори в Монако. Платформата ще използва и новата информационно-развлекателна система MBOS.
Mercedes планира да позиционира своите модели от начално ниво много по-високо на пазара, с по-високи цени, като ограничи дела им от общите продажби. Броят на тези коли в сегмента (предимно компактен размер) ще бъде намален до четири от седем в момента, а делът им от продажбите на Mercedes ще бъде редуциран с 25 на сто до 2026 г. спрямо нивата от 2019 г.
И докато през 2019 г. обемът на продажби на този тип автомобили достига 680 хил. броя, той спада до 570 хил. към края на миналата година. В този времеви интервал средната цена на превозните средства на Mercedes в сегмента се е увеличила с 20%, като се очаква допълнително повишение до 2026 г.
Автомобилният производител по-рано описа MMA като „първата електрическа“ платформа, която обаче може да служи като база за коли с двигатели с вътрешно горене.
м1
Калениус посочва, че прототипът Vision EQXX, който Mercedes използва, за да демонстрира батерията, осигуряваща пробег с едно зареждане от 1000 км, е „доказателство“ за ефективността на MMA моделите.
Архитектурата MMA също така ще представи MBOS - информационно-развлекателната операционна система на Mercedes, която ще присъства във всички бъдещи платформи, включително при електрическата архитектура MB.EA, която постепенно ще замени платформата EVA2, стоящата в основата на EQS и EQE.
Компактните модели, изградени с MMA, ще предлагат по-висок марж от базираните на MFA 2, заяви пред анализатори главният финансов директор на Mercedes Харалд Вилхелм. „Маржът на бройка трябва да бъде по-висок от този, който отчитахме в миналото“, посочва той.
Обем, но срещу определена цена
Mercedes увеличи значително обема на продажбите през последните години, като разшири своята компактна гама с модели като CLA Shooting Brake и минивана B-Class. Общите продажби достигнаха 2,3 млн. броя през 2019 г. спрямо 1,4 млн. броя през 2011 г.
Но по-високите нива на продажби дойдоха за сметка на маржовете на печалбата, изтъква Вилхелм.
„Може би не съм напълно доволен от маржа през 2019 г.“, призна той, визирайки компактните модели. Според Вилхелм тази година ще служи като база за бъдещите за рентабилност на компанията по отношение на по-евтините модели в гамата.
Като цяло Mercedes се стреми към 14 процентен марж до средата на това десетилетие.