Renault представи прототип на автомобил, задвижван от водородни горивни клетки, тъй като френската автомобилна група се опитва да настигне конкурентите в надпреварата за дял от растящия пазар на чиста мобилност, съобщава Ройтерс.
Автомобилът, наречен Scenic Vision, няма да бъде наличен в търговската мрежа на Renault преди 2030-2032 г. Напълно електрическа версия ще излезе на пазара през 2024 г., споделя компанията.
Превозното средство с горивни клетки има електродвигател точно като класическо електрическо превозно средство, но той се захранва от електричество, произведено чрез водород, което увеличава пробега.
рено1
16-киловатовата горивна клетка ще увеличи пробега на автомобила до 800 км без нуждата от презареждане, като батерията ще бъде два пъти по-лека от стандартните, което ще доведе до 75-процентно намаление на въглеродния отпечатък в сравнение с конвенционален електромобил, изтъкват от Renault.
Компанията представя Scenic Vision, докато продължава да работи по реализиране на своите планове за разделяне на бизнеса си на звено за конвенционални превозни средства с двигатели с вътрешно горене и подразделение, фокусирано върху електрическата мобилност.
рено2
Въпреки че беше пионер при електромобилите преди десетилетие чрез алианса си с японските Nissan и Mitsubishi, Renault впоследствие беше засенчен от Tesla Inc. и мащабната стратегия на Volkswagen.
Азиатските производители на автомобили Toyota и Hyundai вече представиха автомобили с водородни горивни клетки на пазара, докато BMW планира да пусне своя водороден iX5 по-късно тази година.