Група, ръководена от най-големия производител на автомобили в Европа Volkswagen, очаква да си осигури регулаторно одобрение на ЕС относно антитръстовото законодателство за офертата си в размер на 2,9 млрд. евро за придобиването на френската компания за коли под наем Europcar, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запозната с темата.
Volkswagen се обедини с мениджъра на активи Attestor Limited и с нидерландската група за мобилност Pon Holdings BV миналата година, за да изготви офертата за листнатата във Франция Europcar, фокусирайки се върху бързоразвиващите се технологии за мобилност.
С международна мрежа в повече от 140 държави и автопарк от над 350 хил. превозни средства, Europcar ще помогне на Volkswagen да увеличи присъствието си в доходоносните услуги за мобилност. Производителите на автомобили се насочват към събирането и обработката на данни в мобилността като начин да диверсифицират и увеличат приходите си.
Стратегията на Volkswagen с хоризонт до 2030 г., обявена миналата година, предвижда, че софтуерът и услугите ще стимулират растежа на световния автомобилен пазар, чиято стойност ще се удвои до 5 трлн. евро до края на десетилетието.
От Европейската комисия (ЕК), която трябва да вземе решение за сделката до 25 май, са отказали коментар.
Миналата седмица главният изпълнителен директор Херберт Дийс каза на акционерите, че очаква одобрението на ЕС до края на второто тримесечие.
Антитръстовата проверка е единствената оставаща пречка пред осъществяването на придобиването, изтъкват от консорциума. През юли 2021 г. групата обяви оферта за Europcar, която оценява фирмата на 2,9 млрд. евро. Предложената цена от 0,50 евро за акция може да бъде допълнена с 0,01 евро за книга, ако 90% от акционерите приемат това.
През първата половина на 2021 г. Europcar успя да намали нетните загуби и разходите, възстановявайки се от националните блокади в САЩ и Европа, свързани с коронавируса. Компанията успя да се възползва от по-слабата пазарна конкуренция и от забавянето при доставките на нови превозни средства.
Europcar се договори за голямо преструктуриране през ноември 2020 г.. Сделката включва преобразуване на 1,1 млрд. евро дълг в собствен капитал и допълнително вливане на капитал в размер на 250 млн. евро, предоставено предимно от кредитори.