Германският производител на луксозни превозни средства Mercedes-Benz ще включи нова батерия с висока енергийна плътност в очаквания да се появи на пазара през 2025 г. електрически G-Class, съобщава Ройтерс. Това ще осигури решение на проблема как да се захранват по-големите електрически автомобили, без да прибягват до по-масивни батерии.
Батерията, разработена и произведена от стартъпа Sila Nanotechnologies, използва аноди на базата на силиций и има с 20-40% по-голяма енергийна плътност от използваните в момента клетки, посочват от Mercedes-Benz.
Силицият, за който Tesla заяви през 2020 г., че ще присъства по-сериозно в нейните батерии, осигурява надеждна алтернатива на по-популярните графитни аналози, 70% от които са доставяни от Китай.
Mercedes-Benz е първият клиент на базираната в Калифорния компания, който е представен публично. Стартъпът заяви в началото на май, че инвестира стотици милиони долари в нов завод в щата Вашингтон, за който се очаква да заработи през 2024 г.
Германският концерн притежава малък дял в компанията, в която инвестира и конкурентът BMW AG.
Sila, основана от бивш инженер на Tesla, набра допълнителни 590 млн. долара в кръг на финансиране през миналата година, повишавайки оценката си до приблизително 3,3 млрд. долара.
Според Джийн Бердичевски, главен изпълнителен директор на Sila, компанията ще използва новия завод в град Моузъс Лейк, щата Вашингтон, за да произвежда анодни материали на базата на силиция, като те ще могат да съхраняват 20% повече енергия от анодите, които обикновено използват графит.
Графитът е в списъка на жизненоважните минерали в САЩ, докато силицият не е. Администрацията на президента Джо Байдън цели да намали зависимостта на страната от Китай по отношение на веригата на доставки, свързана с електромобилните батерии.
Според Бердичевски капацитетът на планираното съоръжение ще захранва около 10 гигаватчаса батерии, достатъчни за оборудването на 100 000 електрически превозни средства. Той предвижда допълнително разширяване на капацитета до 2 млн. електромобила.