Германската автомобилна компания Volkswagen отчита пореден сериозен спад при глобалните продажби през април - те се свиват с 38% на годишна база до 516 500 превозни средства, съобщава Automobilwoche.
Основна причина за това е големият спад в Китай в размер на 50% до 142 800 автомобила.
От една страна, липсата на чипове все още притиска групата, като в Китай операциите ѝ са помрачени от продължаващите мерки за овладяване на коронавирусните огнища. В същото време VW трябва да се справя и с недостига на компоненти, произвеждани в Украйна, която все още е вплетена във война с Русия.
Доставките на най-големия автопроизводител в Европа се свиват и на други пазари – в Западна Европа с близо 29 на сто до 197 900 коли, докато в Северна Америка спадът възлиза на 25%.
Общите продажби на концерна за първите четири месеца достигат 2,41 млн. превозни средства, което е с 26% по-малко спрямо същия период на 2021 г.
VW гледа с тревога към своята крепост Китай, основният ѝ пазар освен Германия. Според китайските данни, споделени от Carsalesbase.com, продажбите на едноименната марка на групата са се свили с почти една четвърт през март. Тогава брандът е доставил почти 181 000 автомобила, което е с 24% по-малко в сравнение със същото време преди година. Пазарният дял на VW спада от 12,6% на 9,8 на сто. Toyota, от друга страна, успя да задържи положителния импулс през месеца с почти 167 000 продадени превозни средства, изоставайки само с 14 000 от VW. Пазарният дял на концерна расте от 9% до 10,1%.
В началото на май VW запази перспективите си за текущата година, след като глобалната производствена мрежа помогна на компанията да компенсира прекъсванията във веригите на доставка, причинени от войната в Украйна и пандемията от коронавирус. Концернът обяви, че очаква продажбите му да нараснат с 8-13% през 2022 г., а маржът на оперативната печалба вероятно ще бъде 7-8,5%.