IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Производствените проблеми на Volkswagen вече тежат сериозно на продажбите

През април глобалните продажби на групата се свиват с 38%, докато спадът в Китай достига 50 на сто

14:48 | 13.05.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Stefanie Loos/Bloomberg</em></p>

Снимка: Stefanie Loos/Bloomberg

Германската автомобилна компания Volkswagen отчита пореден сериозен спад при глобалните продажби през април - те се свиват с 38% на годишна база до 516 500 превозни средства, съобщава Automobilwoche.

Основна причина за това е големият спад в Китай в размер на 50% до 142 800 автомобила. 

От една страна, липсата на чипове все още притиска групата, като в Китай операциите ѝ са помрачени от продължаващите мерки за овладяване на коронавирусните огнища. В същото време VW трябва да се справя и с недостига на компоненти, произвеждани в Украйна, която все още е вплетена във война с Русия.

Доставките на най-големия автопроизводител в Европа се свиват и на други пазари – в Западна Европа с близо 29 на сто до 197 900 коли, докато в Северна Америка спадът възлиза на 25%.

Общите продажби на концерна за първите четири месеца достигат 2,41 млн. превозни средства, което е с 26% по-малко спрямо същия период на 2021 г.

VW гледа с тревога към своята крепост Китай, основният ѝ пазар освен Германия. Според китайските данни, споделени от Carsalesbase.com, продажбите на едноименната марка на групата са се свили с почти една четвърт през март. Тогава брандът е доставил почти 181 000 автомобила, което е с 24% по-малко в сравнение със същото  време преди година. Пазарният дял на VW спада от 12,6% на 9,8 на сто. Toyota, от друга страна, успя да задържи положителния импулс през месеца с почти 167 000 продадени превозни средства, изоставайки само с 14 000 от VW. Пазарният дял на концерна расте от 9% до 10,1%.

В началото на май VW запази перспективите си за текущата година, след като глобалната производствена мрежа помогна на компанията да компенсира прекъсванията във веригите на доставка, причинени от войната в Украйна и пандемията от коронавирус. Концернът обяви, че очаква продажбите му да нараснат с 8-13% през 2022 г., а маржът на оперативната печалба вероятно ще бъде 7-8,5%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:51 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още