Продажбите на автомобили в Китай отчитат най-големия си спад за последните две години през април, тъй като продължаващите блокади заради коронавирусните огнища в страната притискат производството и не позволяват на потребителите да посещават шоурумите в засегнатите райони, съобщава Bloomberg.
Продажбите на пътнически превозни средства на най-големия автомобилен пазар в света по обем се понижават с 35,7% през миналия месец на годишна база до 1,06 милиона броя, като това е най-големият спад от март 2020 г., когато пандемията от коронавирус се превърна в глобален здравен и икономически проблем.
Американският електромобилен производител Tesla Inc. е една от най-силно засегнатите от коронавирусните ограничителни мерки компании в Китай. Концернът на Илон Мъск успява да достави едва 1512 превозни средства, изградени в гигафабриката в Шанхай през месеца, сочат данни на Китайската асоциация за леки автомобили. Заводът на Tesla остана затворен за три седмици през април, като в момента той работи при ограничен капацитет.
От всички доставени от Tesla автомобили през месеца нито един не е бил изнесен от страната. За сравнение, през март компанията достави 65 814 превозни средства.
През април Tesla е успяла да произведе 10 757 електромобила в Шанхай. Производствените данни се различават от тези за доставките, тъй като не всички готови превозни средства се насочват към клиентите.
Провинция Дзилин, където редица компании, включително Toyota Motor Corp., Volkswagen AG и производителят на автомобилни части Robert Bosch GmbH, оперират с фабрики, едва наскоро започна да облекчава коронавирусните мерки, които притискаха производството.
Продажбите на превозни средства, използващи нов тип енергия, в Китай нарастват със 78,4% на годишна база през април до 282 хил. броя. В същото време на месечна база те спадат с около 47 на сто.
Китайският автомобилен производител BYD Co., който е подкрепен от Уорън Бъфет, оглави продажбите на електромобили през април, доставяйки 105 475 превозни средства.