Френският автомобилен производител Renault SA заяви, че се насочва към двуцифрен марж за новото си звено Mobilize, което предлага нови решения относно мобилността и данните. Според групата този бизнес трябва да носи 20% от общия ѝ оборот до 2030 г., съобщава Ройтерс.
Според Renault този нов бизнес ще помогне на компанията да подобри своето финансово състояние. През февруари групата отчете печалба през 2021 г. за първи път от три години. Въпреки това продажбите ѝ се свиват за трета поредна година на фона на продължаващите проблеми около глобалните вериги на доставка.
На фона на прогнозите на Renault Mobilize представи подробен собствен средносрочен стратегически план във вторник.
„Mobilize продава услуги, а не превозни средства, генерирайки периодични приходи и намалявайки разходите за употреба за нашите клиенти. Решихме да покрием участъците от веригата на стойност при мобилността, представляващи най-висок потенциал за растеж и марж“, изтъква Клотилде Делбос, главен изпълнителен директор на Mobilize.
Бизнесът е част от стратегията на Renault за електрически превозни средства, тъй като компанията се стреми да постигне въглеродна неутралност в Европа до 2040 г.
Преди това френската група заяви, че ще продаде над една трета от корейското си подразделение на китайската Geely Automobile Holdings за приблизително 200 млн. долара, освобождавайки средства за инвестиране в изоставащите основни пазари и електромобилния бизнес.
Компанията се сблъска със значителни предизвикателства, свързани с руската инвазия в Украйна и наложените от Запада санкции на Москва. Renault е най-силно изложеният западен автопроизводител на сътресенията в Украйна, като през март заяви, че ще преустанови дейността си в завода си в руската столица поради нарастващия натиск за прекратяване на бизнеса в страната. В края на април руската информационна агенция Интерфакс съобщи, че групата ще прехвърли мажоритарния си дял в автомобилния производител „АвтоВАЗ“ на руски научен институт за символичната сума от една рубла.