Шведската Polestar и американския концерн Tesla са големите победители на германския автомобилен пазар през април, който беше засегнат силно от проблемите с доставките, съобщава Automotive News.
Регистрациите на нови автомобили в Германия се свиват с 22 процента до 180 264 броя през миналия месец, според данни на Федералната служба за автомобилен транспорт KBA.
В същото време продажбите на Polestar се увеличават с 20%, а тези на Tesla - с 34 на сто.
Двете компании отчитат ръстове, въпреки че общото търсене на електромобили се понижава, тъй като традиционните автомобилни концерни като Volkswagen бяха принудени да намалят производството на фона на недостига на компоненти, предизвикан от руската инвазия в Украйна и кризата с чиповете.
Продажбите на изцяло електрически автомобили се свиват с 6,9 процента до 22 175 броя, като пазарният дял възлиза на 12,3%. Регистрациите на плъгин хибриди се понижават с 20 на сто до 21 697 броя, с дял от 12 на сто.
германия
Сред останалите компании, които успяват да увеличат продажбите си през април, изпълват Mitsubishi (+30%) и Kia (+27%). Търсенето на коли на Toyota нараства с 6,1%, докато продажбите на Porsche растат с 3,9 на сто.
Най-големите губещи през април са Mini, като продажбите на марката се понижават с 47 процента, Renault (-40%) и Opel (32%).
Търсенето на коли на Volkswagen се свива с 31 на сто, докато регистрациите на Mercedes-Benz отчитат спад от 25 на сто.
През април общите продажбите на германския пазар се свиват с 9 процента до 806 218 превозни средства.