IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Bosch прехвърля част от допълнителните разходи върху клиентите

Поскъпването на суровините буди тревога сред ръководството на германския доставчик, който отчете ръст на продажбите от 5,2% за първото тримесечие

18:16 | 04.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Когато ръководителят на Robert Bosch Щефан Хартунг представи предварителните данни за 2021 г. и прогнозите за настоящата година на 9 февруари, светът беше различен. Само две седмици по-късно започна руската инвазия в Украйна с всичките последици за икономиката на Германия. След това, на годишната пресконференция в Ренинген, компанията представи значително по-мрачни перспективи.

„Тежестта върху нашето представяне нараства значително, преди всичко поради увеличението на разходите за енергия, материали и логистика“, изтъква финансовият директор Маркус Форшнер. Противно на първоначалните прогнози възвръщаемостта няма да достигне нивото от предходната година и ще остане малко под целевите 4%. Компанията си е поставила като стратегическа цел ниво от 7,5%, съобщава Automobilwoche.

По-конкретно, в отдела за решения, свързани с мобилността, настоящият натиск върху разходите е много висок – цените на определени суровини са се утроили спрямо 2020 г. 

Bosch не иска да носи сам тези допълнителни тежести. „Не само автомобилните производители, но и доставчиците са зависими от пренасянето на ценовите ръстове“, изтъква Форшнер.

Новият шеф на Bosch Mobility Маркус Хейн споделя, че компанията е уверена, че може да проведе ефективни дискусии с автопроизводителите.

„Производителите и доставчиците се нуждаят един от друг“, добавя от своя страна Хартунг.

Възвръщаемостта през миналата година на звеното на Bosch за мобилност е само 0,7 процента и ръководството не може да бъде доволно от този резултат. В допълнение към прехвърлянето на ценовите ръстове, компанията иска да оптимизира допълнително разходите, добавя Хейн.

В крайна сметка се очаква продажбите на групата да нараснат по-рязко тази година, отколкото се предполагаше първоначално - с над 6%. През първото тримесечие Bosch постигна ръст на продажбите от 5,2 на сто на годишна база.

В дългосрочен план обаче Форшнер е оптимист. „Bosch също ще успее да овладее тази трудна фаза. Важни са продуктите, насочени към бъдещето, както и ясната, дългосрочна, стратегическа ориентация – ние имаме и двете", изтъква Форшнер.

Горивните клетка влизат в серийно производство

Един от стълбовете в перспективите на Bosch за бъдещето се оказа, че е водородът. Компанията инвестира не само в задвижващи механизми с горивни клетки, но и в горивото, което им е необходимо.

"Разполагаме с широка база за разработване на водородни технологии и искаме да ускорим производството на водород в Европа", обяви шефът на Bosch Хартунг. До края на десетилетието половин милиард евро ще бъдат насочени в бизнеса с компоненти за водородна електролиза. Търговското производство е насрочено за средата на десетилетието.

Отделно, компанията иска да си осигури допълнителни работни места. През следващите години ще бъдат открити няколкостотин позиции в областта на компонентите за електролиза - процес, който е свързан с чистото производство на водород.

Към края на 2021 г. групата разполага с повече от 402 хил. души в глобален план, което е увеличение от 7600 в сравнение с предходната година.

"В допълнение към скоростта, разходите са решаващ фактор за увеличаване на производството на водород. Тук можем да постигнем добър резултат с нашия опит в индустриализацията и нашето автомобилно ноу-хау", изтъква шефът на Mobility Маркус Хейн.

По отношение на водорода в тежкотоварния транспорт той посочва, че до 2030 г. експлоатацията на камион с горивни клетки няма да струва повече от употребата на дизелов аналог. „Това е нашата цел“, подчертава Хейн.

В резултат на войната в Украйна Хартунг очаква тласък на технологиите, щадящи климата в дългосрочен план. Тъй като цените на газа и петрола остават високи, електромобилността се оказа по-евтина, отколкото се смяташе досега. Това значително ще увеличи интереса на потребителите към алтернативните задвижвания, както и към благоприятните за климата енергийни източници за отопление.

В краткосрочен план обаче Bosch трябва да се подготви за пълна загуба на бизнеса си в Русия, където оборотът достига 1,2 млрд. евро, предупреждава Хартунг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:39 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още