Стартъпът за материали за електромобилни батерии Group14 набра 400 млн. долара от група инвеститори, водени от германската марка луксозни автомобили Porsche, съобщава Ройтерс.
Част от сумата ще бъде използвана за изграждане на втора фабрика за батерии в близост до сегашния обект на фирмата край Сиатъл, САЩ, заяви в интервю главният изпълнителен директор Рик Любе.
С набраните средства от кръга на финансиране оценката на Group14 се приближава до 1 млрд. долара.
Любе описва силициево-въглеродния аноден материал на фирмата като "революционна технология", която ще позволи на батериите да се зареждат по-бързо и да задържат повече енергия от тези, които използват графит.
Повечето литиево-йонни батерии в днешните електромобили използват аноди, изработени от графит, който идва главно от Китай. Други износители са Канада и Япония.
Тъй като силициево-въглеродният аноден материал на Group14 позволява на литиево-йонните батерии да задържат до 50% повече енергия, Любе посочва, че те могат да осигурят същия пробег като настоящите батерии на базата на графит, но с по-малко клетки, като по този начин намаляват общата цена и размера на батерията.
Според Любе Group14 ще доставя материали за батерии на филиала на Porsche Cellforce. Освен това компанията е сключила договор за доставка с друг европейски производител на батерии, InoBat.
Първите батерии за електромобили, които използват аноден материал на Group14, ще слязат от поточната линия през 2023 г., но Любе отказа да идентифицира компанията, която ще ги произвежда.
В списъка с инвеститори в Group14 попадат още ATL, BASF, Showa Denko, Cabot и SK Material. Последната фирма, член на южнокорейската SK Group, развива съвместно предприятие с Group14 за производство на анодни материали.
По думите на Любе анодният материал на Group14 е тестван от производителите на батерии Storedot и Farasis. Батерията на Storedot, оборудвана с аноден материал от силициев карбид на Group14, може да бъде заредена до 80% за 10 минути.