IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volvo отчита спад в продажбите през април поради проблеми с доставките

От общо 47 150 продадени автомобили делът на електрическите коли, в това число и на хибридите, достига 38,4%

12:56 | 04.05.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на шведския автомобилен производител Volvo Car Group за април се свиват с 24,8% на годишна база, помрачени от ограничителните мерки в Китай, наложени за овладяване на новите коронавирусни огнища.

Базираната в Гьотеборг компания обаче заяви, че търсенето остава силно, докато делът на изцяло електрическите автомобили от общите ѝ продажби расте до 10% от 9% през март. Целта на Volvo е да увеличи този дял до 50% в средата на  десетилетието.

От общо 47 150 продадени автомобили, делът на електрическите коли, в това число и на хибридите, достига 38,4%.

volvo volvo

„През април блокадите, свързани с Covid-19 в Източен Китай, засегнаха доставките на дребно в страната и добавиха нови предизвикателства към вече отслабените глобални вериги на доставка, което доведе до допълнителна загуба на производство“, изтъкват от Volvo.

Продажбите на Volvo в Китай се понижават с 47,8% през април, докато в САЩ те се свиват с 9,2%, а в Европа отчитат спад от 23,2%.

Регистрациите на компанията в Европа достигат 19 822 броя спрямо 25 816 броя преди година. От началото на годината Volvo е продал в региона 84 979 превозни средства спрямо 113 366 броя за същия период на 2021 г., което представлява спад от 25%.

Глобалните продажби на изцяло електрически коли с марка Volvo през април се увеличават с близо 180% до 4709 броя спрямо 1686 броя преди година. Най-голям ръст е отчетен в Китай – 427,8%, въпреки че обемите в страната остават ниски в сравнение с други основни пазари – 190 превозни средства спрямо 2732 електромобила в Европа и 793 в САЩ.

volvo2 volvo2

Най-продаваният модел на компанията през април е XC40 със 77 379 продажби, следван от XC60 II със 70 627 продажби и XC90 II с 33 636 продажби.

Всички модели на компанията отчитат спадове на годишна база с изключение на C40, който дебютира наскоро. Регистрациите на този модел достигат 5278 броя.

Миналата седмица Volvo Cars представи печалба, която надмина пазарните прогнози, въпреки по-високите разходи покрай войната в Украйна и глобалния недостиг на чипове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:01 | 08.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още