Американският производител на електромобили Tesla Inc. започва сервизна акция, засягаща 14 684 внесени и местно произведени превозни средства Model 3 в Китай поради проблеми със софтуера, които могат да доведат до катастрофа, съобщава Ройтерс, цитирайки местен регулатор.
Това е втора подобна акция за Tesla в рамките на месец, след като по-рано компанията беше принудена да направи проверка и в САЩ.
Сервизната акция в Китай засяга версията Model 3 Performance, произведен между януари 2019 г. и март 2022 г., включително 1850 автомобила, които са внесени, и 12 834 произведени в Китай, съобщава Държавната администрация за регулиране на пазара.
В режим Track Mode бордовият компютър не показва скоростта, което би могло да подведе водачите и да причини катастрофа при определени обстоятелства, изтъква регулаторът.
В края на март Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) принуди Tesla да започне сервизна акция, засягаща 947 превозни средства в САЩ заради проблем със софтуера при камерата за задно виждане, чието изображение в реално време може да се забави, докато електромобилът се движи назад.
Проверката касае някои автомобили Model S, Model X, произведени между 2018 и 2019 г., както и коли Model 3, изградени в периода 2017-2020 г. Всички версии са оборудвани със системата Autopilot Computer 2.5.
В началото на тази година компанията започна проверка на 55 хил. електромобила Model S и Model 3 в Китай поради дефекти, които могат да застрашат безопасността на водача и пътниците. В случаите с Model 3 са открити дефекти в камерата за задно виждане. Тя може да се повреди при отваряне и затваряне на капака на багажника и в крайна сметка да не функционира правилно. При Model S съществува риск капакът на двигателя да се отвори неочаквано, ако се освободи заключващия механизъм. Това може да намали видимостта на водача.